Seriereflektioners julkalender: LUCKA 22

1 DEC ÅRETS JULAVSNITT BLAND TV-SERIER
2 DEC TOPP FEM BIKARAKTÄRER SOM BORDE FÅ MER UPPMÄRKSAMHET
3 DEC EN TV-SERIE JAG INTE GILLAR
4 DEC BÄSTA TV-SERIEGÄNGET
5 DEC EN AV ÅRETS NYA TV-SERIER JAG VILL TIPSA OM
6 DEC ETT JULIGT AVSNITT (FALLER UNDER VECKANS TEMA: VINTER)
7 DEC JAG RANKAR 2017 ÅRS NYA SERIER
8 DEC EN FAVORITSKÅDESPELERSKA
9 DEC EN FAVORITSKÅDESPELARE
10 DEC BÄSTA PILOTAVSNITTET
11 DEC ETT TILL JULIGT AVSNITT
12 DEC ETT ROLIGT JULAVSNITT
13 DEC TOPP TRE OTP 2017 (FALLER UNDER VECKANS TEMA: MEANT TO BE)
14 DEC DET SORGLIGASTE TV-AVSNITTET 2017
15 DEC OMRÖSTNING: ÅRETS BÄSTA TV-KYSS
16 DEC TRE TV-SERIER MED KVINNOR I FOKUS
17 DEC TOPP FEM TV-SERIER JAG VILL SE HÄRNÄST
18 DEC GÄSTINLÄGG
19 DEC PÅ TOMTENS STYGG-LISTA 2017
20 DEC PÅ TOMTENS SNÄLL-LISTA 2017 (FALLER UNDER VECKANS TEMA: JUL)
21 dec Topp fem manliga karaktärer 2017
22 dec Topp fem kvinnliga karaktärer 2017
23 dec En TV-serie fler borde se
24 dec Ranking av julavsnitten i HIMYM
 
 
5. Queen Elizabeth II - The Crown
Att självaste drottningen placerar sig så högt som topp fem kan bero på att jag såg färdigt säsong två av The Crown igår och därför har henne så färskt i minnet. Egentligen hade jag velat ha med Claire Fraser i Outlander på listan, men jag insåg att hon har varit för tråkig för min smak den här säsongen. Inte riktigt sig själv... Claire Foy gör ju ett så himla bra jobb så även om drottningen inte är den mest personliga karaktären anser jag att hon är superspännande att följa. Säsong två gör dessutom ett bättre jobb med att låta oss komma närmre inpå karaktärerna.
 
 
4. Betty Cooper - Riverdale
Vad hade väl årets nykomling Riverdale varit utan den dualistiska Betty Cooper, som är mest intressant av alla karaktärer i serien. Betty är badass, driven och mystisk. Jag gillar porträtteringen av henne skarpt!
 
 
3. Daenerys Targaryen - Game of Thrones
Daenerys stod inte bara får årets outfit, som syns i bilden ovan, utan hon är ju faktiskt en del av det väsentliga med Game of Thrones. Vissa klagar på att hennes maktbesatthet är lite uttröttande men ärligt talat, hur mycket bidrar inte hennes drakar till fascinationen av serien egentligen? Det hade varit ganska trist om Daenerys inte var så maktgalen som hon är. Dessutom är hon en nyckelperson vars öde ska bli otroligt spännande att följa när serien återvänder - år 2019...
 
 
2. Letty Raines - Good Behavior
Eftersom jag inte har sett Downton Abbey är det rollen som Letty i Good Behavior som har gjort att jag har upptäckt fantastiska Michelle Dockery. I serien spelar hon alltså en karaktär som har för vana att låtsas vara någon annan. Att besitta den förmågan som skådespelerska, att kunna spela någon annan som i sin tur spelar någon annan, är mästerligt. Letty har ett gott hjärta men begår en del misstag. Hon är en genuin karaktär som är lätt att tycka om, trots alla brister.
 
 
1. Cersei Lannister - Game of Thrones
Hur i hela världen kan man sätta någon så ondskefull som Cersei Lannister överst på en lista med favoritkaraktärer? Tja, den här listan är först och främst inte baserad på hur god en karaktär är, och för det andra så ÄLSKAR jag Cersei Lannister! Eller åtminstone har jag gjort det till nu, men jag antar att hennes historia är överspelad nu. Varje gång Cersei dyker upp på skärmen så jublar jag inombords! Hennes vassa tunga skulle kunna dräpa en av Daenerys drakar alltså. Hon kan med en simpel mening tillintetgöra någon och det är höjden av underhållning för mig. Det är synd att se hur hon behandlar Jamie i slutet av säsong sju, men dessförinnan har hon varit en av de karaktärer som har bidragit med mest underhållning i serien. Antingen hatar man att älska henne, eller så älskar man att hata henne.
 
Bildkälla/Image source: IMDB, IMDBa, IMDBb, IMDBc











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype