Seriereflektioners julkalender: LUCKA 21

1 DEC ÅRETS JULAVSNITT BLAND TV-SERIER
2 DEC TOPP FEM BIKARAKTÄRER SOM BORDE FÅ MER UPPMÄRKSAMHET
3 DEC EN TV-SERIE JAG INTE GILLAR
4 DEC BÄSTA TV-SERIEGÄNGET
5 DEC EN AV ÅRETS NYA TV-SERIER JAG VILL TIPSA OM
6 DEC ETT JULIGT AVSNITT (FALLER UNDER VECKANS TEMA: VINTER)
7 DEC JAG RANKAR 2017 ÅRS NYA SERIER
8 DEC EN FAVORITSKÅDESPELERSKA
9 DEC EN FAVORITSKÅDESPELARE
10 DEC BÄSTA PILOTAVSNITTET
11 DEC ETT TILL JULIGT AVSNITT
12 DEC ETT ROLIGT JULAVSNITT
13 DEC TOPP TRE OTP 2017 (FALLER UNDER VECKANS TEMA: MEANT TO BE)
14 DEC DET SORGLIGASTE TV-AVSNITTET 2017
15 DEC OMRÖSTNING: ÅRETS BÄSTA TV-KYSS
16 DEC TRE TV-SERIER MED KVINNOR I FOKUS
17 DEC TOPP FEM TV-SERIER JAG VILL SE HÄRNÄST
18 DEC GÄSTINLÄGG
19 DEC PÅ TOMTENS STYGG-LISTA 2017
20 dec På tomtens snäll-lista 2017 (Faller under veckans tema: Jul)
21 dec Topp fem manliga karaktärer 2017
22 dec Topp fem kvinnliga karaktärer 2017
23 dec En TV-serie fler borde se 
24 dec Ranking av julavsnitten i HIMYM
 
Här har vi fem manliga karaktärer som i många fall är anledningen till att jag älskar den specifika serien i fråga. Det här är min slutliga lista av TV-världens bästa manliga karaktärer under 2017. Hur ser din lista ut? 😉
 
 
5. Jughead Jones - Riverdale
Jughead Jones är i säsong ett en mystisk figur som får utvecklas mer i säsong två. Även om Cole Sprouse överspelar ganska ofta är han en av de mer intressanta karaktärerna i Riverdale och hans pappas bakgrund i Serpents har defintivt varit den drivande berättelsen i säsong två. Jag föredrar den första säsongens Jughead då den nuvarande är lite väl irriterande ibland, men likväl komplex och lite småfarlig.
 
 
4. Javier - Good Behavior
I det senaste avsnittet jag såg av serien får Javiers uppdrag mig att må illa, men ändå sitter jag där med tårar i ögonen - för i slutet av avsnittet ringer han Letty och förklarar att de två inte är sådana som driver varandra till destruktiva vanor, utan de ser till att den andra inte trillar över klippkanten. Det var verkligen känslosamt att se Letty försvinna ner i drogträsket och Javier göra en fin gest utan framgång.
 
© Netflix
3. Roy Goode - Godless
Trots att Godless bara var en miniserie bjöd den på en ny favoritkaraktär hos mig. Vi alla älskar när vilsna själar väljer den godhjärtade, osjälviska och nobla stigen framför den mörka vägen. Roy Goode övergavs som liten av sin bror och hamnade i den tyranniske Frank Griffins våld. Genom en insikt valde Roy att gå sin egen väg. Jack O'Connell är en stjärnskådis som jag har älskat sedan serien Skins.
 
 
2. Jon Snow - Game of Thrones
Ibland är det som att Game of Thrones glöms i dessa sammanhang, då serien för några år sedan knappast inbjöd till att hitta favoritkaraktärer. Seriens stora poäng var ju då att alla besitter olika egenskaper och huruvida de är onda eller inte är väl subjektivt, på något sätt. Nu sitter vi ändå här, sju säsonger senare, med karaktärer som har utvecklats lite mer åt ett håll. Jon Snow är helt klart seriens mest godhjärtade karaktär, and how could he not - he is the (spoiler alert) true heir to the throne. Jag följer hans öde med SPÄNNING.
 
 
1. Jamie Fraser - Outlander
Trots att Jamie under den här säsongen har visat att han både kan ljuga och begå andra moraliskt tveksamma handlingar, står han fortfarande högt i kurs (pun intended - skeppsreferens) som favoritkaraktär. Han väljer trots allt alltid att rädda den som räddas kan, och särskilt när det gäller de som är honom kär. Hade Jamie saknats Outlander hade minst hälften av poängen med serien försvunnit, så det är ganska naturligt för mig att ranka honom högt! Vad tycker ni andra som följer Outlander?
 
Bildkällor/Image sources: NerdistToo Fab, Hollywood Reporter, Parade, Den of Geek.











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype