Seriereflektioners julkalender: LUCKA 19

1 DEC ÅRETS JULAVSNITT BLAND TV-SERIER
2 DEC TOPP FEM BIKARAKTÄRER SOM BORDE FÅ MER UPPMÄRKSAMHET
3 DEC EN TV-SERIE JAG INTE GILLAR
4 DEC BÄSTA TV-SERIEGÄNGET
5 DEC EN AV ÅRETS NYA TV-SERIER JAG VILL TIPSA OM
6 DEC ETT JULIGT AVSNITT (FALLER UNDER VECKANS TEMA: VINTER)
7 DEC JAG RANKAR 2017 ÅRS NYA SERIER
8 DEC EN FAVORITSKÅDESPELERSKA
9 DEC EN FAVORITSKÅDESPELARE
10 DEC BÄSTA PILOTAVSNITTET
11 DEC ETT TILL JULIGT AVSNITT
12 DEC ETT ROLIGT JULAVSNITT
13 DEC TOPP TRE OTP 2017 (FALLER UNDER VECKANS TEMA: MEANT TO BE)
14 DEC DET SORGLIGASTE TV-AVSNITTET 2017
15 DEC OMRÖSTNING: ÅRETS BÄSTA TV-KYSS
16 DEC TRE TV-SERIER MED KVINNOR I FOKUS
17 DEC TOPP FEM TV-SERIER JAG VILL SE HÄRNÄST
18 dec Gästinlägg
19 dec På tomtens stygg-lista 2017
20 dec På tomtens snäll-lista 2017 (Faller under veckans tema: Jul) 
21 dec Topp fem manliga karaktärer 2017
22 dec Topp fem kvinnliga karaktärer 2017
23 dec En TV-serie fler borde se 
24 dec Ranking av julavsnitten i HIMYM
 
Liten uppdatering: Efter att julkalendern är färdigöppnad kommer jag att göra sammanfattande listor om året som har gått, i den mån det inte har tagits upp i julkalendern. Jag påminner ännu en gång om att ni kan rösta fram årets TV-kyss genom att klicka här. De röster som har kommit in har verkligen visat på olika åsikter, så jag är spänd på vad slutresultatet blir! In och rösta!
 
Vi går i en rasande fart mot julafton och det här är en av de sex luckor som återstår att öppna. Nu är det dags att ta reda på: vilka karaktärer förtjänar inte att få annat än kol i julstrumpan? Det här är mina nomineringar till tomtens stygg-lista i år.
 
 
Frank Griffin - Godless
Han terroriserade sin omgivning i serien Godless och låg bakom de mest otänkbara kränkningarna av oskyldiga människor. Det finns inga sidor att sympatisera med hos denna superskurk. Frank Griffin måste hamna på  listan!
 
 
The Black Hood - Riverdale
Oavsett identiteten hos denna skurk (för inte litar vi fullt ut på förra veckans avslöjande?) kan det lugnt konstateras att The Black Hood är en kandidat som tyvärr passar alltför väl på tomtens stygg-lista.
 
 
Officer Desi Piscatella - Orange Is The New Black
Oavsett de tråkiga händelser som gjorde Piscatella så bitter finns det inget som rättfärdigar hans sinnessjuka beteende. Officer Piscatella framkallar kalla kårar och bör definitivt hamna på tomtens naughty list.
 
Vilka karaktärer skulle hamna på er stygg-lista? 😈
 
Bildkällor/Image sources: Popsugar, Den of Geek, Youtube


Felicia    •     •   http://frokentv.se

Piscatella, ugh. Jag tyckte han borde ha förståelse att vissa är onda medans andra inte är det när ju varit kär i en fånge men nä.

Svar: Så sant! Visst tål man honom inte?! :(
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Frank Griffin var ju så himla intressant. Tycker inte jag upplevde att han var ond rakt igenom. Vilket är märkligt eftersom han gjorde så otroligt hemska saker. Men det är så intressant att han samtidigt också verkade bry sig om oskyldiga människor - trots att han själv var den som orsakade dessa människor smärta. Ibland verkade det nästan som om han ville att någon skulle rädda dem från honom. Reagerade speciellt på en scen: Dagen efter att han våldtagit en av de nordiska kvinnorna så frågar han i ren frustration hennes man, varför maken inte försökte rädda henne. Varför de inte kämpade emot utan bara lät honom våldta henne.










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype