Sammanfattning av v. 48

Här kommer veckans kommentarer, förutom Modern Family som jag inte har hunnit se än. Förutom dessa serier tittar jag på DARK och Godless som är nya på Netflix. Sen tittar jag allra mest på HIMYM som jag ser om för fjärde gången. Så kan det gå! #noregrets
 
 
Outlander s3 e11 - "Uncharted"
Vilket fantastiskt avsnitt! Kanske (förmodligen) det bästa i den här säsongen! 😃 Eller vad säger ni? Det är jobbigt att följa Claires kamp i djungeln, men man vet ju att hon bara MÅSTE överleva och återse Jamie igen! Något annat får inte hända! Såg förresten en rolig meme om att Claire vaknar på alla värsta tänkbara sätt: ute på havet, av att myror kryper över hela benen OCH att en ORM kryper över henne! Stackars Claire. När hon och Jamie springer till varandra på stranden tänker jag bara på Madagaskar, ni vet när zebran och lejonet springer mot varandra. Avsnittet är som allra bästa i slutet, dels under Fergus bröllop när Jamie säger att han är en Fraser (och bekräftade det vi har vetat hela tiden: Fergus är som Jamie och Claires riktiga son) och dels när Claire blir väldigt frisky i hytten efter den mustiga sköldpaddssoppen! Den scenen var så rolig.
 
Glöm nu inte att det är på Viaplay ni kan se alla avsnitten varje vecka!
 
 
Riverdale s2 e7 - "Chapter Twenty: Tales from the Darkside"
Ett ganska rörigt men halvt underhållande avsnitt. Fick lite creepy vibes när Veronica snackade med den barbröstade sheriffen nere i källaren, men det visade ju sig sen att han har en affär med borgmästaren! I didn't see that coming... Jag har dock redan skrivit min teori om vem som är Svarta huvan och det var ju inte sheriffen. Här kan ni läsa om det. Tycker synd om Jughead som går på hela grejen med att frakta den stora lådan till Greendale men jag anade faktiskt att pappan inte hade blivit misshandlad. Nu sitter han rejält i knipan!
 
 
Brooklyn Nine-Nine s5 e8 - "Return to Skyfire"
B99 är tyvärr ganska tråkigt just nu, men det har sina roliga stunder. I det stora hela saknar jag dock lite mer enhetlighet samt Gina. Dynamiken är inte så laddad. I avsnittet är Terry, Jake och Rosa på ett cosplay för att fånga manuskript-tjuven och det roligaste är väl när Terry råkar tackla Jake. Annars är den roligaste scenen i avsnittet den i GIFsen ovan. Älskar när Holt gör detta ansiktsuttryck!
 
 
Good Behavior s2 e7 - "Don't Thank God, Thank Me"
Good Behavior var inte lika bra den här veckan som det brukar vara. Jag tror serien är som bäst när Letty, Javier och Jacob är tillsammans. Det är hjärtskärande att få se Letty ge upp Jacob, men jag förstår hur hon tänker! Hon vill bara hans bästa. Åh, nu vill jag inget hellre än att de tre ska återförenas! Tycker det är så jobbigt att se Letty dras in i drogvärlden igen. Det är verkligen närvaron med Javier och Jacob som gör att hon håller sig ren alltså. Hela röran med Javiers släkt är tröttsam men givetvis även läskigt. 
 
Bildkälla/Image source: fuckyeahjamieandclairecaptainheroism, brooklynninenine-ninedockerific











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype