Veckans tema: Nyår

Nyårsmål 2016
Nyårsmål 2017
 
❄️ Det här ett inlägg i samarbete med  FELICIAELSAEMELIEKARIN och LOVISA. ❄️
Varje onsdag publicerar vi inlägg under ett gemensamt tema. Du finner samtliga inlägg i kategorin "samarbete".
 
 
1. Biofilmer jag vill se under nästa år.
Förra året ville jag se Dunkirk, Kong: Skull Island, Beauty and the Beast, Wonder Woman och Blade Runner 2049. Jag hann se de två förstnämnda.
 
Nästa år skulle jag vilja se Avengers: Infinity War, Deadpool 2 och Ocean's Eight.
 
2. En filmklassiker jag tänker se.
Borta med vinden var mitt mål. Jag uppnådde inte målet. Fail.
 
Det här året kanske jag ska ha som mål att se en annan klassiker i stället. Kanske To Kill a Mockingbird.
 
3. TV-serier jag vill se ikapp (som jag har hamnat efter i).
Mina mål förra gången var Narcos (säsong 2), Suits, Younger och Teen Wolf. Det enda jag uppnådde var Suits. Jag följde tyvärr verkligen inte den här listan, i så fall hade det varit ganska lätt att uppnå målet.
 
Den här gången får målet bli säsong 2+3+4 av Narcos, Teen Wolf, Younger, The Last Man on Earth, Better Call Saul, The Young Pope och Star.
 
4. En TV-serie jag gav upp men tänker ge en ny chans.
Eventuellt Peaky Blinders, eller Arkiv X som var mitt förra (diffusa) mål. Daredevil borde jag också ta upp, men superhjälteserier tilltalar mig inte det minsta längre.
 
5. En filmserie jag tänker se.
Förra året föreslog jag Spider-man-serien med Tobey Maguire för mig själv, för att det skulle komma en ny Spider-man Jag såg inte någon av filmerna.
 
Filmserier tilltalar mig inte så mycket, men låt mig säga Guardians of the Galaxy då.
 
 
6. Filmer som jag har missat i år men tänker se nästa år.
Förra året ville jag se filmerna Doctor Strange, Suicide Squad, The Choice, Snowden, Finding Dory, Fantastic Beasts and Where to Find Them, Inferno, The Light Between Oceans, La La Land och Nerve. Jag såg sex av dessa.
 
För det här året vill jag skriva upp bland annat All the Money in the World, Baby Driver, Blade Runner 2049, Call Me By Your Name, IT, Mordet på Orientexpressen och Rebel in the Rye.
 
7. TV-serier jag vill maratonkolla på.
Förra året var målet att se Chuck, The Affair, Lucifer och Reign. Jag glömde bort att de stod på min watchlist, så jag uppfyllde inte målet.
 
Under den kommande sommaren skulle jag vilja se The Affair i alla fall. Better Things är en annan lockande serie.
 
8. Filmer som jag har missat i år och förmodligen inte kommer att titta på.
Förra året gissade jag att jag inte skulle se Brothers Grimsby, The Revenant, Batman v Superman: Dawn of Justice. Det stämmer, jag såg ingen av dem. Dock ska jag nog titta på de två förstnämnda ändå.
 
Det här året kommer jag nog inte att titta på någon av Marvel-filmerna som släpptes under 2017.
 
9. Serier som kom i år som jag vill se.
Målet för 2017 var Frequency och 11.22.63, men då Frequency lades ner så skippade jag den. 11.22.63 vill jag dock fortfarande se!
 
Det här året vill jag se The Handmaid's Tale.
 
 
10. Seriepremiärer jag ser fram emot.
Förra året var det Twin Peaks och Riverdale jag såg fram emot.
 
Den här gången ser jag fram emot The Alienist, Trust, The Crossing och Waco.
 
Bildkällor/Image sources: justiceleague, poirott.











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype