In other news...

🙌 TVLine skrev sĂ„ klockrent om Twin Peaks att jag bara mĂ„ste citera dem! Det kĂ€nns skönt att inte vara ensam om att kĂ€nna att Twin Peaks var en sĂ„dan besvikelse. Jag kan bara sĂ€ga WORD pĂ„ detta!: 
 
"Showtime boss David Nevins allegedly tried to convince series co-creator David Lynch to trim the 18-hour resurrection down to a lean, mean eight episodes — and, man, do we wish he had succeeded. While the quasi-third season had a handful of inspired moments, the revival as a whole was a bloated, tedious, inscrutable, uneven, misogynistic endurance test featuring zero emotional stakes. Put simply, it was everything the series’ addictive, groundbreaking, triumphant first season wasn’t. And we’re still angry about it."
 
TVLINE
 
© FOX
 
👍 Den hĂ€r veckan sĂ€ndes Brooklyn Nine-Nines 99:e avsnitt! Vanligtvis brukar det vara nummer 100 som firas, men med tanke pĂ„ seriens namn var det en sjĂ€lvklarhet att fira redan nu. Jag mĂ„ste sĂ€ga att veckans avsnitt var överraskande bra. I avsnittet fick vi reda pĂ„ vem Rosa dejtar och det visar sig vara en kvinna. Rosa Ă€r alltsĂ„ bi, och det hela sköttes pĂ„ ett vĂ€ldigt bra sĂ€tt tycker jag - att det inte ska behöva vara ett stort avslöjande liksom, men att Rosa Ă€ndĂ„ kĂ€nde sig lite osĂ€ker över att berĂ€tta. Kul karaktĂ€rsutveckling! Jake fick ocksĂ„ uppleva de kĂ€nda platserna frĂ„n hans absoluta favoritfilm Die Hard, vilket ocksĂ„ var en kul hĂ€ndelse i avsnittet. Skrattade Ă€ven högt nĂ€r Holt benĂ€mnde kofarmen som en "bovine brothel"!
 
Det sias en del om vad som kommer att hÀnda i nÀsta avsnitt; kommer vi att fÄ trÀffa Rosas flickvÀn? Kommer gÀnget lyckas ta fast Murphy (för utpressningen mot Holt)? Kommer Gina komma tillbaka? VAD TROR NI? 
 
BildkÀlla/Image source: TVLINE
 
👍 NĂ€r New Girl kommer tillbaka kommer det ha skett ett tidshopp pĂ„ ca fyra Ă„r. Det innebĂ€r att Cece och Schmidt nu har en treĂ„rig dotter, och ni ser henne hĂ€r ovanför pĂ„ bilden! AlltsĂ„ omg, det hĂ€r kan jag typ inte hantera. Hur gulligt som helst! I den allra sista sĂ€songen av New Girl Ă€r det Cece som har en lyckosam karriĂ€r och Schmidt Ă€r en hemmaman. I like it!
 
BildkÀlla/Image source: wikia
 
❄ Till min fasa verkar det luta Ă„t att Game of Thrones inte kommer tillbaka förrĂ€n 2019! Sophie Turner bekrĂ€ftade detta i en intervju nyligen. Jag förstĂ„r rent logiskt att det krĂ€vs oerhört mycket tid för att fĂ€rdigstĂ€lla vad som ska bli den bĂ€sta sĂ€songen hittills, men jag vet inte om jag riktigt kan förstĂ„, pĂ„ en kĂ€nslomĂ€ssig nivĂ„, hur lĂ„ng tid det Ă€r tills 2019! Vem vet hur livet ser ut dĂ„? Kommer jag ens att blogga? Herregud, sĂ„ mĂ„nga existentiella frĂ„gor rörs upp till ytan av sĂ„dana hĂ€r nyheter. Redan nu Ă€r abstinensen nĂ€stan ofattbar. Hur kĂ€nner ni?
 
© HBO 
 
😼 Slutligen vill jag avsluta med helt fĂ€rska och omtumlande nyheter: Big Little Lies fĂ„r en andra sĂ€song! Det har spekulerats vilt huruvida en andra sĂ€song blir av eller inte, men nu Ă€r det alltsĂ„ bekrĂ€ftat. Det Ă€r inte kĂ€nt nĂ€r den nya sĂ€songen kommer att ha premiĂ€r. Jag Ă€r givetvis glad över nyheten men samtidigt Ă€r jag nervös inför att den nya sĂ€songen omöjligt kan leva upp till perfektionen i den första sĂ€songen, som alltsĂ„ egentligen var tĂ€nkt som en miniserie. Jag tyckte historien var fullĂ€ndad dĂ€r. Vad tycker ni om den hĂ€r nyheten? Är ni glada? KĂ€lla SVD.


Felicia    ‱     â€ą   http://frokentv.se

Åtta avsnitt hade verkligen varit lagom för twin peaks, haha. Oh, sĂ„ det Ă€r helt bekrĂ€ftat med BLL nu :D vad spĂ€nnande. Jag Ă€r vĂ€l lite osĂ€ker eftersom serien ju Ă€ndĂ„ hade ett slut. Kommer sĂ„klart titta och hoppas att de blir bra Ă€ndĂ„ :)

Svar: Eller hur? 10 too many, haha... ja, jag hÄller med dig - jag kommer titta ÀndÄ och hoppas pÄ att det blir bra :)
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    ‱     â€ą   http://www.gillafilm.se

Jag Ă€r mest orolig inför att Game of Thrones ska ta slut sĂ„ jag vĂ€ntar nĂ€stan hellre flera Ă„r, om sĂ„ bara för att under denna tiden veta att det kommer komma mer :D Å andra sidan vet man aldrig vad som kan hĂ€nda pĂ„ nĂ„gra Ă„r. Skulle vara vĂ€ldigt tragiskt om man rĂ„kade bli pĂ„körd av en buss innan finalen.

Svar: Eller hur :O Du har en poÀng!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihÄg mig?
VĂ€lkommen till bloggen Seriereflektioner!
HÀr bloggar jag om allt det senaste i serievÀrlden och dÀrtill Àven nÄgot om filmer. Letar du efter de bÀsta tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rÀtt! HÀr skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att fÄ höra av dig i kommentarsfÀltet!
Vill du kontakta mig Àr du vÀlkommen att höra av dig till den e-mail som stÄr i menyn ovan.

HannaVic logotype