Serielista för juni och juli

 
Detta inlägg skrevs i början av juli, men sen glömde jag publicera det. Jag vill ändå låta texten vara kvar som en referenspunkt.
Sorgligt nog har tre serier flyttat in på "sett från början till slut"-listan: Girlboss (nedlagd efter en säsong), Pretty Little Liars och SKAM, som alla har slutat. Jag var inte särskilt ledsen över det förrän nu när jag insåg att det är över för alltid. Jag kommer verkligen att sakna Pretty Little Liars. 
 
Nu vid månadsskiftet är det nog första gången någonsin som alla mina serier (som jag är i fas med) utom en är på uppehåll! Det gäller ju bara för en kort tid, då Suits har premiär om 11 dagar och GOT om 15. Jag har dessutom 24 dagar kvar till den sista delsäsongen av Teen Wolf har premiär, om jag skulle vilja se ikapp de avsnitt som jag ligger efter i till dess. Det hade faktiskt varit kul att ligga i fas inför de allra sista tio avsnitten någonsin som kommer att sändas nu. Även om de flesta serier har uppehåll nu så måste jag ju ändå se ikapp en hel del serier och så försöker jag binge:a OITNB. Dessutom släpper ju Netflix sina serier med en hel säsong direkt, så både GLOW och The Ranch (vars nya del jag inte ens har börjat på än) tar ju lite tid att titta på när man försöker hamna i fas med en massa annat samtidigt. Det är dock en utmaning jag glatt tar mig an! 💪
 
Uppdatering i augusti
Nu med facit i hand kan jag säga att jag ligger lite efter med Twin Peaks, och jag har inte kollat ifatt Teen Wolf. Jag är på säsong 3 av OITNB (det går långsamt då serien är lite tråkig just nu i mitt tycke). Jag har i alla fall sett GLOW och en recension av säsong ett kommer upp i dagarna.
 
(ny!) betyder att serien inte har stått med på listan tidigare.
 
📌 Serier jag är i fas med
📺 Sänds just nu
Game of Thrones 
Suits
 
🎥 Uppehåll
Arkiv X (jag har inte sett alla de gamla säsongerna, bara de nya avsnitten)
American Crime Story
Billions (såg äntligen ikapp)
Brooklyn Nine-Nine 
Clique 
Crashing 
Divorce
GLOW (ny!)
Good Behaviour
Grace and Frankie
How to Get Away with Murder
FEUD 
Fleabag 
Master of None
Modern Family
New Girl
Outlander
Riverdale
Santa Clarita Diet
Silicon Valley
Stranger Things
The Crown 
The Girlfriend Experience
The Good Fight 
Unbreakable Kimmy Schmidt (såg klart i början av juli)
 
📌 Totalt: 27 serier som jag är i fas med 
 
📌 Ligger lite efter med...
Better Call Saul
Teen Wolf
The Ranch
Twin Peaks
 
📌 Totalt: 4 serier jag ska hamna i fas med
 
Serier jag har pausat för tillfället
American Gods
Mozart in the Jungle
Narcos
Star
Startup
The Young Pope
Younger
 
Större marathon
Orange Is The New Black (ny!)
 
Serier jag har sett från början till slut
Arrested Development
Battle Creek
Big Little Lies
Breaking Bad
Californication
Desperate Housewives
Doubt 
Entourage
Freaks and Geeks 
Girlboss (ny!)
Girls 
How I Met Your Mother 
How to Make It in America
Parks and Recreation
Pretty Little Liars (ny!) 
Sex and the City
Skam (ny!)
Sunset Beach
Telenovela 
The Office (US)
Vänner
 
Bildkälla/Image source: Expressen (TVBloggen)


Felicia    •     •   http://frokentv.se

Vet inte hur många avsnitt du ligger efter med i teen wolf men kan meddela att 6A var oväntat bra :)

Svar: Hela 5B och 6A, haha :) Läste din recension och blev taggad! ;)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype