Veckans serier v. 16

Inget Riverdale den här veckan och Modern Family kommer inte tillbaka förrän 3 maj, men här kommer recensionen av alla veckans avsnitt. Den kommande veckan har Silicon Valley säsongspremiär och The Handmaid's Tale seriepremiär. 

För er som är intresserade av The Good Fight kan jag upplysa att hela säsongen kommer till HBO Nordic den 1 juni, så jag kan varmt rekommendera er att titta på serien då. 
 
 
FEUD s1 e7 - "Abandoned!"
Ett avsnitt som plågade mig med hur ofantligt narcissistiskt och självgott Joan Crawford betedde sig. Hur självupptagen får man vara, att man uppehåller en hel filmproduktion bara för att man tycker synd om sig själv? När hon i slutet blev ersatt av Olivia de Havilland var det bara rätt åt henne (all eloge till Jessica Lange som gör sin roll så bra dock). 
 
 
Better Call Saul s3 e2 - "Witness"
Fring is BACK! Jag fattar verkligen inte vad Mike är inblandad i just nu men herregud, vad nervkittlande det var att bevittna hela Los Pollos Hermanos-scenen och jag fick en rysning längs hela ryggraden när Gustavo Fring tilltalade Jimmy - vilket möte! Det var oerhört sorgligt att se hur Chuck i slutet av avsnittet fick Jimmy att hamna i ännu större knipa än tidigare...
 
 
Billions s2 e9 - "Sic Transit Imperium"
Mycket hände i det här avsnittet utan att så mycket egentligen hände. Det mesta handlade om Axes velade inför att agera på insideinformation och Chucks velande kring huruvida han skulle investera i Iras företag. Det tuffaste var ju att Lara fick reda på att Axe har ljugit för henne angående kontakten med Wendy och detta lär skapa enorma problem - Axe och Lara har ju aldrig ljugit för varandra! 
 
 
Pretty Little Liars s7 e11 - "Playtime"
Och med ens var dramaseriernas dramaserie tillbaka. Inte för att saker och ting brukar vara realistiskt i Pretty Little Liars men oj, vad de tar ut svängarna med alla konstiga föräldrarhistorier och högteknologiska spel. Det bästa med avsnittet var Arias rosa jacka, den får A+. 
 
 
SKAM s4 e2 - "Jeg er gutt, jeg får ikke hat"
Ett himla kort avsnitt - det var över på i princip 2 sekunder. Sana var ju otroligt badass som kaxigt slängde ur sig att de ska pröjsa 320 000 kronor för russebussen. Den här säsongen kan bli riktigt bra, synd bara att det lutar åt triangeldrama mellan Noora, Yousef och Sana, men det är samtidigt bra att detta vanligt förekommande fenomen uppmärksammas.
 
 
The Good Fight s1 e10 - "Chaos" (säsongsavslutning)
Eftersom det är säsongsavslutning får jag lov att bryta min "tre meningar"-regel. Saker och ting blev minst sagt kaotiska i säsongsfinalen men det var verkligen ett bra avsnitt vi bjöds på. Jag tycker att det är fint att Diane blev sams med Kurt igen, men eftersom jag inte tittade på The Good Wife så är jag osäker på vad han gjorde för att såra henne. I avsnittet blev hon försvarare åt en man som senare visade sig skyldig till brottet (cyberterrorism). Lucca blev först anklagad för medhjälp till brottet men Maia fick briljera med sin nyfunna auktoritet och vann målet, vilket snyggt knöt ihop tråden om att hon i början fick kritik av firmans partners för att hon inte tog för sig ordentligt. Vi fick även återse den jobbiga figuren Felix Staples som faktiskt var lite mindre jobbig i dagens avsnitt, just för att han kunde användas som bete för att fånga den verkliga cyberterroristen. Just när vi tittare började att allt skulle sluta väl, knackade polisen på hemma hos Maia och förklarade att hennes pappa, trots löftet om att ta dealen fängelse i 35 år, i själva verket hade flytt. Det betyder att Maia inte längre åtnjuter skydd, och därmed arresterades hon i den allra sista minuten av avsnittet. Vilket drama!
 
Överlag har det varit en intressant säsong, med ett fåtal downs. Mestadels är det ups, och nu när Lucca har fått en hint om att byrån uppskattar henne och uppgraderar henne till ett större och bättre kontor, hoppas jag att hon får visa sina framfötter i säsong två. Det förtjänar hon. 
 
Under säsong ett har många karaktärer återkommit sedan The Good Wife. Carrie Preston, Matthew Perry, Christine Lahti och Jerry Adler har alla synts i moderserien. Inför säsong två hoppas serieskaparna på att få tillbaka ännu fler bekanta ansikten, bland annat Alan Cumming som Eli Gold. Vi får vänta till nästa år innan vi får se vem som återkommer! Själv hoppas jag på att hinna streama alla The Good Wife-avsnitt till dess. Kanske ett passande sommarprojekt?
 
Bildkällor/Image sources: IMDB, IMDB, IMDB, IMDB, IMDB, NY Times.


Felicia    •     •   http://frokentv.se

Jag tror inte att det blir triangel i skam. Trodde verkligen det i början men tycker inte det känns lika troligt alls längre. haha "Arias jacka" men ja, håller med! :D

Svar: Okej, nej, vi får väl se :D
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype