Veckans serier v. 14

Den här veckan har jag redan skrivit en sammanfattning om Big Little Lies men för resten av serierna tänker jag införliva en idé och se om det blir bra. Varje avsnitt ska beskrivas med tre meningar. Kort, koncist och meningsfullt! 😉 
 
 
Girls s6 e8 - "What Will We Do This Time About Adam?"
Tredje avsnittet från slutet passar serieskaparna på att slänga in Adam som ett potentiellt endgame för Hannah, för att i samma avsnitt krossa varje shippers dröm om ett lyckligt slut. Som en motståndare till Adam-Hannah-scenariot är det både tillfredsställande och obekvämt att bevittna - men avsnittet bjuder på veckans bästa performance när Hannah i en ljudlös gråt bekräftar vad vi alla inser är oundvikligt: ett verkligt avslut. Adam återvänder till Jessa som efter ett destruktivt möte på en bartoa får ett leende som berättar om hennes vetskap att Adam nu är hundra procent hennes.
 
 
Riverdale s1 e9 - "Chapter Nine: La Grande Illussion"
Veronica gör ett tappert försök till att bli Ethels sanna vän men hindras av sanningen om hennes pappas negativa inflytande över Ethels familj - trots det är Veronica avsnittets bästa karaktär. Archie visar hur verkligt naiv han är, då alla andra utom han inser att familjen Blossom har en dold agenda med sina erbjudanden. De mest dualistiska personerna i serien är fortfarande Cheryl och Bettys mamma, men det är tveksamt att någon av dem skulle visa sig vara Jasons mördare.
 
 
New Girl s6 e22 - "Five Stars for Beezus"
Möjligen var detta den absoluta seriefinalen av New Girl (i så fall publicerar jag en serierecension efter ett officiellt besked), men just nu står vi i blindo. Skulle så vara fallet har vi nu bevittnat ett värdigt avslut, genom avslöjandet av Ceces graviditet och givetvis; Jess och Nicks avslöjande av sin kärlek till varandra. Vore detta finalen saknades förvisso en rad New Girl-typiska fenomen, såsom Fergusson, Schmidts felaktiga uttal av något, douchebag-burken, outside Dave och True American. 🤗
 
 
Billions s2 e7 - "Victory Lap"
Chuck Rhoades börjar kännas allt mer värd att ifrågasätta medan Bobby Axelrod ännu framstår som intressant, trots sin tveksamma moral. Som han säger så är han åtminstone ärlig med sin agenda, medan Rhoades är den hycklande typen som ibland tar till tveksamma metoder för att få sin vilja igenom. Wendy är helt klart den som skapar mest mystik i serien just nu, men jag skulle även vilja se mer av den djärva sida som vi fick se hos Lara när Bobby rådfrågade henne angående Sandicots framtid. 😃
 
 
FEUD s1 e5 - "And The Winner Is... (The Oscars of 1963)"
Det som får mig att titta på FEUD är främst två saker: Den spektakulära miljön (med inkluderad historialektion) och de fullkomligt briljerande huvudrollerna (plus Mamacita)! Trots seriens något sega bakgrundston är det omöjligt att slita blicken från skärmen och en timme flyger snabbt iväg! Efter veckans avsnitt frågar jag mig om Joan Crawford verkligen var så småsint inför 63 års Oscarsgala eller om sanningen har manipulerats något för en större effekt på duken.
 
 
Modern Family s8 e19 - "Frank's Wedding"
Phil's pappa gifter sig, Joe är rädd för monster och Cams syster föder barn; äntligen ett lite annorlunda och mer händelserikt avsnitt! Det ser dock inte ljust ut - seriens tittarsiffror har gått ned så frågan är om det här blir den sista säsongen? Jag kan tänka mig att titta i åtminstone en säsong till, även om den här humorserien behöver hottas upp en aning.
 
 
The Good Fight s1 e8 - "Reddick vs Boseman"
En bokstavligt talat gammal partner återvänder för att röra om i firmans affärer, och veckans avsnitt tar sikte på synen på präster och sexuella övergrepp. Trots att avsnittet innehåller Maias pappas försök till självmord och Luccas första möte med Colins familj som tragiskt nog leder till att hon gör slut med honom, är det inte seriens bästa avsnitt. Det kändes faktiskt tråkigt och jag tror nog det beror på att vi inte hamnade i rättssalen; nästa vecka blir det ändring på det, har jag förstått. 
 
Bildkällor/Image sources: IMDB, TVLINE, IMDB, IMDB, IMDB, nytimes, eonline, IMDB.


Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Uuugh, har inte sett Riverdale sedan uppehållet! Motivationen tog helt stopp där att kolla på serien!

Svar: Nej, vad synd! Jag tyckte att förra veckans avsnitt var jättebra :D
seriereflektioner.blogg.se

Nelly    •     •  

Ah vad jag hoppas att New Girl får en till säsong! Känns så ovärdigt att inte veta "okej nu ser jag sista avsnittet" på en serie som levererat i flera år!

Svar: Visst är det sjukt att vi inte har fått något besked än? Enligt mig talar det för att vi står inför ett förnyande av serien. Jag hade dock gärna sett att säsong sex var ett avslut men jag orkar nog ta mig igenom en säsong till! Haha
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype