Serietips: Good Behavior

Här kommer ett serietips från mig och det här är en serie jag har längtat efter att skriva om! Det här är en ganska speciell, väldigt mörk men också väldigt fängslade serie som jag vill tipsa om. 
 
 
Good Behavior är titeln, och huvudrollen innehas av Michelle Dockery, känd från Downton Abbey. Jag började titta på den första säsongen för ganska längesen, men jag har liksom velat dra ut på tittandet eftersom jag tycker att varje avsnitt har varit så kraftfullt och spännande att titta på. Det har varit perfekt att titta på ett avsnitt då och då. Främst vill jag berätta om den här serien eftersom jag inte har läst så mycket om den någon annanstans. Själv började jag titta utan att ha den blekaste aning om vad den handlar om, men jag tänker att det kan vara värt att berätta premissen. 
 
Vi får möta Letty, en kvinna som framstår som väldigt stark, vilket hon också är. Det blir snabbt uppenbart att hon dock lider av svåra drogproblem. Dessutom har hon en bakgrund med fängelsevistelser på grund av sin kleptomani. Hon kan sägas ha ett tvångsmässigt beteende att stjäla saker, men också att klä ut sig till och spela helt påhittade personer. Hon är alltså vad man i engelskan benämner en "con artist". Mitt uppe i allt råkar hon springa in i en mystisk man som visar sig vara en torped, d.v.s. en yrkesmördare. Hon inleder snart ett farligt äventyr med honom. Detta är alltså början av serien, och medan tiden går händer det helt sjuka saker. Vi får också reda på saker om Lettys personliga liv och bakgrund, och får följa hennes steg mot en annan framtid. Serien är supermörk, verkligen. Det är mord och droger inblandat i storyn. Det jag gillar är de operfekta relationerna i serien - de flesta mellan trasiga människor, på ett sätt som många av oss faktiskt är i verkligheten. Det jag gillar allra mest med serien är dels Lettys personliga utveckling, men ockå hennes relation till Javier. Utan att avslöja för mycket så är det en fascinerande histora. Dessutom gillar jag att det ofta är ganska oväntat modern och bra musik som spelas då och då. Inslagen med affirmationerna är också väldigt snyggt. Ni kommer haja grejen när ni tittar, för det ska ni verkligen göra. 8.2 i betyg på IMDB är ganska talande, eller hur? Hiitlls har endast en säsong kommit ut, så se till att vara beredd inför säsong två! 
 
Seriens bästa detaljer:
Genomtänkt
Komiska inslag
Michelles fantastiska insats
Dramat
Den råa verkligheten
 
 
Bildkälla/Image source: IMDBtntgoodbehavior


Lena    •     •   http://livinginfictionalworlds.blogg.se

Har inte hunnit med denna ännu men läst flera som verkar ha älskat den på sociala medier!

Svar: Men vad kul! :) Jag har faktiskt inte läst så mycket om den alls! Tror du att du kommer titta på den? :)
seriereflektioner.blogg.se

Film&serier bloggen    •     •   http://filmandserier.blogg.se

Den här serien har jag inte hört tals om förut, verkar vara något för mig, så tack för detta tips !

Svar: Vad glad jag blir! :) Hoppas verkligen att du gillar den!
seriereflektioner.blogg.se

Lena    •     •   http://livinginfictionalworlds.blogg.se

Ja det tror jag att jag kommer göra, kanske inte just nu men absolut inom en snar framtid men man vet aldrig med mig en dag kanske jag ska "prova på" ett avsnitt och sedan har jag sett alla avsnitt som finns haha

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Vilket bra tips, aldrig hört talas om faktiskt! Men älskar ju Michelle. Och låter som en serie jag skulle gilla, jag har erfarenhet av att gilla allt som är lite annorlunda haha :)

Svar: Toppen, vad roligt :D Jag blir så glad av att lyckas ge att lockande tips! Hoppas verkligen du gillar den!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype