Premiärdatum för mina serier

Nu när vi närmar oss mitten av april tänkte jag att det kan vara bra att stapla upp premiärdatum för de serier jag följer men som inte sänds just nu, så att vi tillsammans får en överblick (förhoppningsvis följer vi någorlunda samma serier)! 😃 Det här är alltså INTE serier som sänds just nu. De serier jag följer som sänds just nu är Billions, Girls, Modern Family, Riverdale och The Good Fight. New Girl är möjligtvis avslutad, men det är osäkert ännu. Big Little Lies är nu slut.
 
Arkiv X
Förra årets återupplivande av kultserien motsvarade kanske inte fansens förväntningar, men jag tyckte att det var kul att få återse Dana Scully och Fox Mulder igen. De sex avsnitten slutade med en cliffhanger och frågan har cirkulerat om serien kommer tillbaka med en elfte säsong. Det senaste nytt är att serien minsann kommer tillbaka, men kanske inte på det sätt vi hade hoppats på eller föreställt oss. Nej, det är nämligen så att Gillian Anderson och David Duchovny repriserar sina roller i en LJUDBOK kallad "X-Files: Cold Cases". Det här är nog inget för mig, jag föredrar en serie med bild. Jag är dock inte säker på att det innebär att serien inte kommer att fortsätta även i bildformat, men vi får se. Här nedanför kan ni i alla fall se den sprillas nysläppta teasern. 
 
 
American Crime Story
En andra och en tredje säsong är bekräftad. Säsong två kommer att handla om stormen Katrina och säsong tre om Versace-mordet. Inför den fjärde säsongen har man precis börjar spekulera i om inte Bill Clintons Lewinsky-skandal vore något för säsong fyra. Säsong två och tre kommer år 2018.
 
Better Call Saul
Prequel till Breaking Bad. Säsong tre hade premiär idag så det är väl lika bra att jag uppmärksammar det ännu en gång! En fjärde säsong är ännu inte bekräftad.
 
Brooklyn Nine-Nine
Jag har precis startat säsong tre så jag är inte ifatt med den här serien. Seriens andra del av säsong fyra har faktiskt premiär ikväll och återupptar efter en stor cliffhanger. Det är ännu osagt om serien får en femte säsong, då FOX antingen förnyar både Brooklyn Nine-Nine och New Girl eller lägger ner båda. Egentligen hade jag väl velat se en nedläggning av New Girl men jag vill nog innerst inne att båda serierna förnyas.
 
Divorce
En relativt ny serie på listan. Förnyad för en säsong två som kommer någon gång under 2017.
 
Game of Thrones
Jag tror inte ens att icke-fans har missat att den sjunde säsongen av Game of Thrones har premiär 17 juli på HBO.
 
Bildkälla: FB
 
Good Behavior
Ny serie på listan som jag ska skriva en recension om någon dag. Förnyad för en säsong två har premiär i höst. Filmandet påbörjades igår.
 
Grace & Frankie
Säsong tre kom nyligen ut på Netflix och ännu är inte en fjärde säsong bekräftad, men skådespelerskorna är ivriga och vill göra mer. Låt oss hålla tummarna!  Updatering: En fjärde säsong år 2018 bekräftades idag och Lisa Kudrow kommer att medverka! 
 
How to Get Away with Murder
Säsong fyra förväntas ha premiär i höst.
 
Fleabag
Denna lilla guldklimp från BBC började nästan kännas som en miniserie i avsaknad av andra besked, men i mars gick skaparen och huvudrollen Phoebe Waller-Bridge ut och bekräftade en säsong två! Den nya säsongen kommer inte börja filmas förrän i november och har därmed premiär först år 2018. Samma år kan vi även se stjärnan i filmen om en ung Han Solo. Igår gick Fleabag även tre BAFTA-nomineringar, vilket jag anser är skäl nog för er alla att bänka er framför denna korta serie omedelbums.
 
Master of None
Säsong två kommer ut i sin helhet den 12 maj på Netflix.
 
Mozart in the Jungle
Usch, jag gillar inte att jag har halkat efter med den här serien. Det blir i alla fall en fjärde säsong som kommer senare i år.
 
Narcos
Jag har förvisso inte ens tittat på säsong två än men vi får både en säsong tre och fyra. Säsong tre kommer någon gång år 2017, men när?!
 
Foto från den kommande säsongens inspelningar
 
Outlander
I september kommer säsong tre av detta älskade historiska drama.
 
Pretty Little Liars
Säsong sju B ligger oerhört nära i tiden, inte mer än åtta dagar. Ynka tio avsnitt återstår av en av de serier med mest hängiven fanbas, kan tänkas. Här kan du läsa Cosmopolitans guide till allt du behöver veta inför premiären. Även Teen Vogue har gjort en mycket behändig sammanfattning av alla familjer och hemligheter.
 
Santa Clarita Diet
Netflix har förnyat zombie-komedien för en andra säsong. Vi har redan fått ett datum-tillkännagivande men det säger bara att säsongen kommer år 2018.
 
SKAM
Förra årets mest hypade serie hade säsongspremiär igår men det är ju tyvärr den fjärde säsongen som avslutar serien. Ni kan titta på serien på SVT Play med start på lördag den 15 april. Man kan redan nu se skam-klipp på skam.p3.no.
 
Silicon Valley
23 april kan du streama premiären av säsong fyra på HBO Nordic.
 
Stranger Things
Säsong två kommer under Halloween 2017.
 
Suits
Det blev precis officiellt att säsong sju har premiär 12 juli, så i Sverige kan vi titta den 13 juli!
 
Teen Wolf
Tyvärr är jag bara på säsong 5 och vi är nu inne i halva säsong sex, som ju också är den sista säsongen. Del B har premiär i juni och till dess måste jag ha sett de avsnitt som jag har halkat efter med. Dessvärre var ju den tredje säsongen den senaste säsongen som faktiskt var bra...
 
The Crown
Säsong två kommer att täcka åren 1955-1964 (och ja, vi kommer få en dos JFK också) men ännu är inget premiärdatum satt. Troligtvis kommer säsongen i november i år. Vi får troligtvis även en tredje säsong av serien, men då den kommer att hoppa fram flera år kommer Claire Foy och Matt Smith inte längre inneha sina roller.
 
The Girlfriend Experience
Säsong två kommer inte bara att följa en ny historia, utan vi kommer faktiskt få följa två plotlines uppdelade på 14 avsnitt. Jag tittade mest på grund av Riley Keough så jag vet inte om jag kommer att titta på säsong två. Troligtvis kommer säsongen år 2018.
 
 
The Ranch
Del 3 (ja, serien är uppdelad i delar) har premiär 16 juni 2017. Lite sent, men det är bra att jag får en sommarserie att titta på. Fler bilder från de kommande avsnitten kan du titta på här.
 
Twin Peaks
22 maj kan du streama återupplivandet av den nu 27 år gamla kultserien på HBO Nordic.
 
Unbreakable Kimmy Schmidt
Hela säsong tre släpps 19 maj på Netflix.
 
 
Younger
Har knappt tittat på säsong tre men den fjärde säsongen har i alla fall premiär 28 juni, så vi i Sverige kan streama första avsnittet den 29 juni!


Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Tycker det är jätte roligt att se hur planerad The Crown faktiskt är! I och med antal säsonger, skådespelare, år, händelser och så vidare! Tycker det är jätte skönt!

Svar: Det är verkligen skoj! Vet bara en person som har blivit besviken på serien men jag gillar den! :)
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Såg faktiskt de två första avsnitten av Fleabag efter att du tipsat om den, men sen glömdes den totalt bort! Måste ta och se klart säsongen, har för mig att det bara var ungefär 6 avsnitt eller något sånt? Gillade den i alla fall väldigt mycket, passade mig och min humor alldeles utmärkt!

Svar: Ååååh, vad roligt att höra :D Ja, det är bara sex avsnitt så jag såg dem på typ en dag, haha. Den är verkligen rolig och helt galen! Huvudkaraktären är ju ALLT :)
seriereflektioner.blogg.se

Jenny claesson    •     •  

Hej! Vet du var man kan se Younger utan att fulstreama??

Svar: Jag antar att du menar antingen utan dålig kvalitet eller på ett lagligt sätt? :) Nja, alltså man kan väl köpa via Amazon t.ex. Jag minns att avsnitten brukade ligga ute på TV Lands hemsida fritt tillgängliga, men då var man tvungen att använda VPN. Det här är det enda jag vet, om man inte vill fulstreama!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype