Jag betygsätter Netflixs originalserier

Det slog mig att jag faktiskt inte har sett så himla många av Netflixs egna serier (dvs original series). Hur kommer det sig? Tja, en anledning kan vara att jag ofta väljer serier med minutiös noggrannhet, då jag inte vill riskera att lägga onödig tid på något jag redan från början har en känsla av att jag ändå inte kommer tycka om. Känner ni igen er? 😂 Eller är ni lite mer härligt spontana när ni börjar titta på en ny serie? Jag tror de flesta av oss kanske är lite både och! Hur som helst så tänkte jag sammanställa de serier jag har tittat på här i ett inlägg och betygsätta de på en ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️-skala! 🌸😄
 
Serier jag vill se: 13 Reasons Why, Orange is the New Black. 
 
 
Grace & Frankie ⭐️⭐️⭐️⭐️
För att vara en komediserie är G&F härligt avslappnad och mycket behaglig att följa. De båda huvudkaraktärerna är så olika varandra som det bara går, och ändå bygger de upp en riktigt fin vänskap. 
 
 
Narcos ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Här friskriver jag mig rejält eftersom jag bara har sett en av två säsonger. Den första säsongen är dock verkligen fem stjärnor, mycket på grund av skådespelarinsatserna, men också på grund av de intressanta verkliga inslagen. Vill du få en lektion i vår närliggande historia och lära dig mer om knarkkungen Pablo Escobar? Se Narcos. Den andra säsongen lär väl ligga runt fyra stjärnor, tror jag. 
 
 
Master of None ⭐️⭐️⭐️⭐️
Netflixs mest verklighetsförankrade komedi som sänder många viktiga budskap. Gillar du typ Girls lär du gilla den här serien. Här har vi dock män lite mer i fokus.
 
The Ranch ⭐️⭐️⭐️
The Ranch är väl egentligen inget mästerverk men det är något som gör den så himla mysig att titta på. Mycket beror nog på att det finns en röd tråd som genomsyrar alla avsnitt, och såklart kemin mellan Ashton Kutcher och Danny Masterson; de har ju spelat tillsammans i många år i That '70s Show. Den här och G&F är de två serier jag sträckkollar på snabbast när de släpper nya säsonger.
 
Unbreakable Kimmy Schmidt ⭐️⭐️
Kimmy är egentligen en väldigt bra serie, men ibland är "humorn" lite för överdriven för min smak. Det är något med de färgglada kläderna och det upplyftande budskapet som får mig att gilla serien. 
 
Stranger Things ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Egentligen tyckte jag att Stranger Things var lite jobbig att titta på när den kom, dels på grund av att jag hade så stora förväntningar och dels att jag tyckte den var lite otäck (med allt stackars Eleven fick utstå). Föga förvånande slutar slutbetyget trots det på 5/5. Storyn är fängslande och settingen är perfekt 80-tal, men det som är mest häpnadsväckande är de skådespelande barnens insatser! Här snackar vi kvalitet på hög nivå.
 
 
The Crown ⭐️⭐️⭐️⭐️
The Crown är en ny serie som kom ut förra året och trots att vissa anser den vara lite seg ibland så satt jag hänfört och sög åt mig historielektionerna som kommer på köpet. Miljöerna är väldigt vackra och gillar du kostymdraman kan du bara inte missa denna! 
 
 
Santa Clarita Diet ⭐️⭐️⭐️
Årets mest bisarra serie? I februari släpptes den första säsongen av denna zombie-komediserie (det är lika knasigt som det låter) och reaktionerna har varit ungefär likadana. Många äcklas av blodet och allt annat men jag, som brukar vara otroligt kvackmagad, har faktiskt klarat av att titta utan större problem, vilket borde vara en god indikation för er alla. Det är inte fantastiskt, men det är underhållande! Egentligen kanske underhållning är den bästa egenskapen hos en serie! 
 
Bildkälla: gafgifs, narcopablo, gael-garcia, jorindellekaradanvsers.


Seriemorsan    •     •   http://seriemorsan.blogg.se

Gillar Stranger Things och The Crown men är sugen på flera av dessa. Har du inte sett Orange? Det får du göra snart ;)

Svar: Jaaa, det måste jag verkligen göra :'D Egentligen var det tänkt att vara mitt sommarprojekt FÖRRA sommaren, så du fattar vad jag har skjutit upp OITNB alltså...
seriereflektioner.blogg.se

Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Roligt inlägg!!!! Har bara sett Crown av dessa!

Svar: Men tack så mycket! :) Ja, men du är ju en kostymdrama-fantast också!
seriereflektioner.blogg.se

Nelly    •     •  

Åh vilket roligt inlägg! Jag skulle säga att jag är tvärtom väldigt spontan med vilka serier jag väljer, ger kanske för många serier en chans haha.

Jag har sett en hel del netflix originals men min absoluta favvo är OITNB. Den är så jäkla fängslande.
Annars gillar jag master of none, stranger things.. ÄLSKAR unbreakable kimmy schmidt hehe. The crown måste jag kika på snarast tror jag! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Du är en sann inspiration med ditt spontana serietittande :D Jag vill verkligen vara mer spontan men mitt schema är så himla fullspäckat för tillfället! Får försöka passa på att "bingea" i sommar. Återkom gärna med din åsikt när du har sett The Crown!
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Jag känner verkligen igen mig i det du säger om att vara väldigt noggrann när man väljer en ny serie att följa. Största anledningen för mig är att jag verkligen avskyr att börja se en serie eller en säsong utan att se klart den. Så ser jag ett avsnitt och inte gillar det så känner jag mig ändå tvungen att se klart åtminstone den säsongen, vilket kan bli ett problem om jag inte intresseras av serien... Men samtidigt har jag lärt mig att det är omöjligt att ärligt kunna döma en serie innan man sett den, så jag försöker bättra mig. Det finns ju bara så mycket att se och så lite tid till att se det! Men ibland lägger jag lite för mycket tid på att välja serie istället för att bara se det. Samma sak med filmer - alltför många gånger har det hänt att jag varit sugen på att se en film, gått in på ex. Netflix, spenderat alltför lång tid på att bläddra igenom deras utbud (trots att jag redan gjort det vad som känns som hundratals gånger tidigare) och sedan inse att klockan är så mycket att jag måste gå och lägga mig. Och så vips blir det inget filmtittande för mig den kvällen... Haha, låter inte klokt när jag nu läste vad jag precis skrev.

Hur som helst; angående Netflix serierna så är Stranger Things utan tvekan min favorit! Älskar verkligen ALLT med den. Santa Clarita tyckte jag också jättemycket om, den var ju så rolig haha!










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype