(Förra) veckans serier - v. 13 (del 2)

 
Riverdale s1 e8 - "Chapter Eight: The Outsiders"
Riverdale tillbaka och jag är taggad! Veckans avsnitt är dock inte överväldigande bra men det kan även bero på att jag nu har serier som Big Little Lies och Billions på mitt schema som fullkomligt sveper mattan med andra serier.
 
Karaktären Archie är stundtals oerhört irriterande, som i det här avsnittet, när han drar slutsatser helt på egen hand och åker till Serpents-baren samt konfronterar stackars Jughead på babyshowern. Hur självisk är han inte?! Det roliga är att jag insåg att han till stor del liknar en annan karaktär som beter sig på exakt samma sätt i pressade lägen. Vem? Jo, Hanna i Pretty Little Liars! Hon är väldigt ofta irriterande eftersom hon drar en massa slutsatser om vem som har gjort vad och söker upp personerna för att "läxa upp" dem. Jag kanske dock är ensam om att tycka det, eller vad säger ni? 😊
 
Jugheads pappa hade kunnat vara så snygg om han inte var en sån fegis. Han spelar som om han försöker vara god och göra rätt, men allt han gör har egentligen ett bakomliggande syfte. Tydligen. Tycker synd om Kevin som blir playad av sin pojkvän, som i sin tur uppenbarligen har dåligt samvete. Jag shippar dem. 
 
Vem kan mördaren vara? Om det inte är Bettys pappa (som gjorde det bakom ryggen på Bettys mamma Alice) så är det kanske en Serpent som vi inte har fått se än. Jag vet inte. Det är ju i alla fall konstigt att Jugheads pappa hämtade jackan och ska nu förvara den utifall den kommer behövas i framtiden. Btw, hur dumt är det inte av Polly att flytta in hos familjen Thornhill?! Vad tänker hon egentligen? Det här kan inte sluta bra.
 
Jag skulle vilja att Veronica får en större roll i serien än vad hon har atm. Jag fortsätter i alla fall att shippa Bughead, men jag vet att vissa av er vill se Archie och Betty som endgame. 😉
 
"You're like my brother"
"Nice bro-whisper, Archie", with a smirk. "You ARE my brother."
 
 
New Girl s6 e21 - "San Diego"
I säsongens näst sista avsnitt bjuds vi på ett stort avslöjande som har varit okänt för oss under hela seriens tid. Vad är egentligen Schmidts förnamn? Läs inte vidare om du inte vill bli spoilad. Det visar sig att Schmidt heter Winston i förnamn, och vi alla vet vad det innebär. Det finns två Winston i kompisgänget! Ett smart drag av serieskaparna. Det är ju en rimlig förklaring till varför Schmidt har envisats med att använda sitt efternamn. 😁 Jag är glad för att de bestämde sig för att fortsätta med Schmidt - det känns rätt och på så sätt undviker man den förvirring som de har lyckats undvika i alla år! 
 
Äntligen kommer vi till det som allt i hela säsong sex har byggt upp inför: Reagan och Nick gör slut (Nick bidrar med en klassisk Nick-handling i ett försök att undvika konfrontation). Can I get an AMEN? Har något par någonsin varit så fel för varandra i en serie som Nick och Reagan har varit i New Girl? Det tveklösa svaret är nej. Nu har Jess gått runt och varit kär i Nick i evigheter och äntligen kanske han inser att han fortfarande älskar henne också! Det sista avsnittet lär besvara den frågan till 100 %❣️
 
Hörrni, nu är det bara ett avsnitt kvar av säsongen. Den stora säsongsfinalen sänds nästa vecka och vet ni vad? Det är inte säkert att serien kommer tillbaka. Eller rättare sagt, mycket har tidigare pekat på att säsong sex är den sista säsongen, men exekutiva producenterna Brett Baer och Dave Finkel har i samband med (förra) veckans avsnitt försökt reda ut en del frågetecken. I intervjun hävdar de att det visst kan komma en säsong sju! Allt verkar peka på lyckliga slut i säsong sex för samtliga karaktärer - det känns som att alla har hamnat rätt och hittat sin plats i livet, och det ska mycket till för att serien ska komma tillbaka. Producenterna säger att de vill ge Nick och Jess-storyn ett värdigt slut genom att de paras ihop, för att göra fansen glada skulle det inte komma en sjunde säsong. Enligt mig vore det faktiskt en besvikelse om vi drar ut på spektaklet med ännu en säsong. Det skulle kräva en massa trubbel i paradiset och det känns fel. Det skulle enligt intervjun också innebära att Megan Fox skulle komma tillbaka och då undrar jag bara: HUR? VARFÖR? Vi orkar inte med att se Nick och Jess tillsammans heller, vi vill bara veta att de blir lyckliga med varandra - vi behöver inte se hela förhållandefasen igen. Jag tycker att det är sorgligt att FOX inte har gått ut med ett besked än, för fans behöver nog veta att en serie ska läggas ned för att kunna njuta av det allra sista avsnittet extra mycket. 
 
Sammanfattningsvis (varför vi inte behöver ännu en säsong av New Girl):
📌 Alla kommer att få lyckliga slut i säsong sex
📌 Jag har svårt att se att någon säsong kan toppa den vi nu har fått ta del av
📌 Nick och Jess kan lätt bli en tröttsam historia med sitt velande
📌 Schmidt och Cece bor i eget boende
📌 Jag är evinnerligt trött på Reagan
📌 Karaktärerna har "vuxit upp"
 
 
Modern Family s8 e18 - "Five Minutes"
Allting är så osammanhängande i Modern Family nuförtiden, och (förra) veckans avsnitt är inget undantag. Visserligen har vi storyn mellan Haley och Rainer, som får en ny utveckling i samband med Rainers frieri, men deras förhållande framstår för oss alla (låt mig förmoda) inte bara stelt utan även obehagligt. Det känns verkligen som att Rainer är på dejter med sin dotter eller något. Sarah Hyland, som spelar Haley, ser ju så ung och liten ut. 
 
Cam och Mitchells knasiga äventyr på flygplatsen är kul (wow, för första gången på en hel säsong är deras förhållande halvt spännnade) men Gloria och Jays malande i baksätet av Mannys bil är som ett enda frågetecken. Vad snackar de ens om? Minns inte och bryr mig inte. Gloria och Jay brukade vara roliga att följa, men så är tyvärr inte längre fallet. Jag sätter mitt hopp till Claire och Phil, men deras stalkande av Alex är inte heller särskilt underhållande. Det är trist men Modern Family har verkligen fallit i kvalitet igen. SYND! Det var så spännande när Haley hade sin romans med Andy. Kan inte han komma tillbaka? Vad händer ens med serien nu? Det känns som att vi planlöst åker in i framtiden.🛫
 
Bildkällor/Image sources: bleedingcool, IMDB, IMDB


Lena    •     •   http://livinginfictionalworlds.blogg.se

Jag är så sjukt nyfiken på vad som hänt mellan familjen Cooper och Blossom eftersom pappan reagerade så starkt på barnet. Något allvarligt måste ju ha hänt med tanke på reaktionerna.
Ja Bughead är absolut fina tillsammans men jag hoppas nog på en Archie i slutet. Och nej du är inte den enda som shippar Serpents killen och Kevin för dem hade verkligen kemi där på parkeringsplatsen!

Svar: Är det inte den gamla lönnsirapfejden som ligger bakom tror du? Aw, vi får hålla tummarna för att Serpents-killen kommer till sitt sunda förnuft och går över till den goda sidan :D
seriereflektioner.blogg.se

Lena    •     •   http://livinginfictionalworlds.blogg.se

Jag vet inte men det känns som om det ligger något mer under ytan och bubblar. :P

Svar: Aha, jag fattar! Vi får se om dina instinkter har rätt :D
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype