Dirty Dancing remake och andra serienyheter!

Det har varit en full vecka och mycket roligt har hänt i seriernas värld! I det här inlägget vill jag sammanfatta några av höjdpunkterna. Senare idag kommer min veckosammanfattning av alla serier jag tittar på just nu. Kika gärna in då!
 
1. Vi fick en officiell trailer till Master of None, vars andra säsong släpps i sin helhet på Netflix den 12 maj. Jag är väldigt excited över att vi får se Dev och CO i Italien! Det är ju numera mitt favoritland efter en fantastisk utbytestermin där i höstas. 😊
 
 
2. Skådisar från olika HBO-serier pratade om aaaaah-introt som föregår varje show. Vi får bland annat se GOT-karaktärer, karaktärer från Veep och så vidare.
 
 
3. Det blev officiellt att ingen mindre än Ricky Martin ska spela Antonio D'Amico i FX:s kommande Versace: American Crime Story. Det är alltså säsong tre av antologiserien som i 10 avsnitt ska visa mordet på Gianni Versace som begicks av seriemördaren Andrew Cunanan år 1997. Säsongen baseras på boken Vulgar Favors av Vanity Fair-journalisten Maureen Orth. Det är sedan tidigare klart att Édgar Rarmirez ska spela Versace, Penélope Cruz ska spela systern Donatella och Darren Criss spelar mördaren Cunanan. Den första säsongen av American Crime Story handlade ju om O.J. Simpson och det är en serie jag följde med spänning, och ni kan läsa om serien här på bloggen. Som jag tidigare har skrivit kommer säsong två att handla om orkanen Katrina och dess efterdyningar, men tyvärr är säsongen försenad till år 2018.
 
 
4. Det har släppts nya bilder från nyproduktionen av en av världens mest kända filmer: Dirty Dancing. Resultatet kommer att visas på ABC den 24 maj (amerikansk tid). Jag brukar inte principiellt vara emot remakes men det känns som att en sådan remake av klassikern Dirty Dancing kan bli allt annat än bra! Hur tror man att man på ett ärofyllt sätt ska kunna förvalta det arv som efterlämnas av Patrick Swayze m.fl.? Snacka om att försöka vinna billiga poäng (läs: pengar). Jag vill inte se en sämre modern version. Se alla 40 släppta bilder här.
 
5. MTV ska hålla en första gala för film- och TV-serier! Värden blir Adam Devine som är känd från bland annat Workaholics och Modern Family i TV-serievärlden samt Mike & Dave Need Wedding Dates i filmvärlden. Bland nomineringarna för Årets Show hittar vi nykomlingar som Atlanta, Stranger Things, This Is Us och Insecure, men också två gamlingar som Game of Thrones och Pretty Little Liars. Galan hålls den 7 maj (amerikansk tid) Läs mer här.
 
 
6. Jag har tidigare publicerat en "date announcement" för Netflixs kommande serie GLOW men nu har det släppts ett antal bilder som får mig att vilja klicka mig in på Netflix den 23 juni då alla avsnitt av den första säsongen släpps. Jag får väldiga Flashdance-vibbar! Vad tror ni? Se alla 7 bilder här.
 
 
7. Tjejerna från den ännu hypade serien Girls gästade Jimmy Kimmel i en väldigt rolig sketch som anspelade på den gamla klassiska serien The Golden Girls med bland annat Betty White. Du bara måste titta!











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype