Topp 10 sämsta paren i TV-serier

Vanligtvis tycker man väl kanske om att göra listor om TV-par man gillar, men i det här inlägget tänker jag göra precis tvärtom! Här listar jag nu mina val av de sämsta paren i TV-serier. Jag är också väldigt nyfiken på att höra om ni håller med mig och framförallt om ni har några egna förslag! Ha i åtanke att jag inte har sett alla TV-serier här i världen, vilket kan vara anledningen till att vissa val som kan verka självklara har fallit utanför listan. ;) 
 
 
10. Claire Fraser och Frank Randall
Nej, det är inte Claire och Frank i House of Cards (den serien har jag inte hunnit se än). Här snackar vi Claire och Frank i Outlander, såklart! Anledningen till att Claire och Frank hamnar på listan är inte för att de nödvändigtvis vore fel för varandra i en annan värld. De delar ändå samma intresse för historia och var ganska gulliga mot varandra - till supermannen Jamie kom in i bilden och förstörde all konkurrens. När man ser Claire och Jamie tillsammans förstår man att allt annat vore fel. Frank har dessutom visat en mer våldsam sida och hans släkthistoria gör inte saken bättre.
 
 
9. Marnie Michaels och Desi
Marnie är visserligen full av sig själv men Desi slår nya rekord. Han är galen på alla negativa sätt och Marnie gör helt rätt i att göra slut med honom. 
 
 
8. Carrie Bradshaw och Aiden Shaw
Carrie och Aidens långdragna historia var bara plågsam. De försökte ändå två gånger! Nej, det var inget kul alls. Aiden var inte bara tråkig, han betedde sig som ett barn och gjorde typ allt för att ge Carrie dåligt samvete hela tiden. 
 
 
7. Michael Scott och Jan Levinson
Till en början är Michaels förälskelse i Jan väldigt obekväm och lite creepy. När känslorna senare besvaras är det lite gulligt. När romansen resulterar i ett förhållande är det katastrof! Jan förvandlas till ett fullständigt kontrollfreak som är allt annat än snäll mot Michael, som gör allt för att hon ska bli nöjd. Förhållandet är dysfunktionellt på många nivåer. Tur att det tog slut och att Michael hittade den rätta, till sist!
 
 
6. Sam och Annalise Keating
Ett mer missmatchat par får man leta efter. Att Sam var otrogen med en tonåring gjorde inte saken bättre.
 
 
5. Bree Van de Kamp och George Williams
Stackars Bree var helt omedveten om att pojkvännen George var den som dödade hennes ex-man Rex. När George sedan överdoserade tabletter i ett försök till att utpressa henne, lät hon honom helt enkelt somna in. Inte det bästa förhållandet, kanske. 
 
 
4. Walter och Skyler White
De började som ett bra gift par. Bortsett från Walts konstanta lögner som drev Skyler till att bli apatisk, deprimerad och benägen att vara otrogen, har vi också det faktum att Walts projekt skapade ond bråd död och lidande. 
 
 
3. Jamie and Cersei Lannister
Att två syskon hamnar på tredje plats säger ganska mycket om finalisterna. Ingen vidare motivering krävs dock för detta tveksamma par.
 
 
2. Joffrey Baratheon och Sansa Stark
Joffrey inte direkt var någon drömpojkvän. Visst hade Sansa till en början (av någon outgrundlig anledning) känslor för pojkvaskern, intet ont anande om att han i framtiden skulle beordra om Ned Starks avrättning. Det här paret kvalar med lätthet in på andraplats.
 
 
1. Ramsay Bolton och Sansa Stark
Ramsay Bolton är väl med god marginal den mest onda personen man kan föreställa sig. Att Sansa skulle genomgå tvångsgifte med en så vidrig människa var i princip det värsta som skulle kunna hända. Och det hände. Listan på Ramsays förkastliga gärningar är lång, men det han gjorde mot Sansa under deras bröllopsnatt är en anledning till varför detta "par" toppar denna osmickrande lista.
 
Bildkällor: MoviefoneThe Money StreetThe IndependentBreaking Bad Wikidesperatehousewives wikiaHuffington PostRomantique InnocenceCosmopolitanThe Mix TapeTime Slips


Lena    •     •   http://livinginfictionalworlds.blogg.se

Det går inte att se Claire med någon annan efter Jamie det går bara inte! :P

Svar: Amen, sistah! ;)
seriereflektioner.blogg.se

Katrine    •     •   http://serieexecutioner.blogg.se

Vilken "rolig" lista, håller med dig om din topp 3.

Jag tycker inte att Ryan och Marissa i The OC är ett bra par.

Svar: Vad skönt - topp 3 är ju ändå ganska lätta att hålla med om! Ah, den åsikten känner jag igen! Olyckligtvis följde jag inte The OC när den serien gick, så jag har bara sett sporadiska avsnitt.
seriereflektioner.blogg.se

ellia    •     •   http://elliaelisabeth.blogg.se/

Böckerna till Outlander är så otroligt romantiska att jag smälter, tycker däremot att hela tv serien är så ... kall!
Jamie är rätt bedårande men jag känner liksom absolut ingen värme för någon av de övriga karaktärerna.

btw jag gillar verkligen din blogg

Felicia    •     •   http://frokentv.se

Åh, jag funderade nyligen på att göra en sådan lista fast med vänskaps-par :)

Svar: Roligt! Den vill jag gärna läsa😊
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Haha vilken rolig lista! Topp 3 är ju självklara för oss GoT-fans ;) Håller även med om Michael och Jan - har bara sett de tre första säsongerna men herregud vad hon förändrades. I början var hon den normala, medan Michael var jättekonstig mot henne, och sen blev det nästan tvärtom... vad hände egentligen med henne? så wierd egentligen

Svar: Det är svårt att inte ha GOT som topp 3 i den här listan alltså... puh! Vilken röra den serien ställer till med. Sedan är det helt crazy det där med Jan, hon blir helt galen. Jag undrar om det var Michael som gjorde henne sån eller om hon bara var väldigt instabil på det psykiska planet, haha!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype