Söndagslista

Lånade en rolig lista från Lovisa och jag gjorde så att jag slumpmässigt satte in ett par serier mellan siffrorna 1-5 och svarade på frågorna nedanför. 

1. Game of Thrones
2. The Office
3. Outlander
4. How to Get Away with Murder
5. Twin Peaks

 

1. Vem är din favoritkaraktär i nr 2?
Michael Scott, tror jag - trots att serien klarade sig hyfsat (!) utan honom.

2. Vilken karaktär tycker du minst om i nr 1?
Det var nog Ramsay, fram till slutet av säsongen...

3. Vilket är ditt favoritavsnitt från nr 4? 
Svårt att säga - "Meet Bonnie" (s2 e5) innehöll ett väldigt känslosamt avslöjande. Det sista avsnittet av säsong två var dock väldigt spännande! Jag har för mig att "Something bad happened" (s2 e13) var ett av mina favoritavsnitt! 

4. Vilket är ditt favoritavsnitt från nr 5?
I Twin Peaks är det definitivt s2 e7 - "Episode 14" som är det bästa avsnittet. Alla fans vet varför. För er som inte har sett serien men inte vill bli spoilade för mycket kan jag hinta om att det är ett mycket viktigt avslöjande vi får reda på. Allt är så snyggt gjort också.

5. Vad är ditt favoritförhållande i nr 3?
Hmm, favoritförhållande i Outlander, vilka kan det vara...? Skämt åsido - vem har INTE Claire och Jamie som OTP? 

6. Vilket förhållande gillar du INTE i nr 2?
Av uppenbara anledningar var Mike och Janets förhållande alltid ganska obekvämt. Ryan och Kelly är bara irriterande. 

8. Hur blev du intresserad av nr 3?
Jag hörde talas om Outlander först i Lovisas blogg men det dröjde ett tag innan jag började titta på serien. Den var lite seg i början men när det väl var igång var jag fast!

9. Vilken är din favoritskådis i nr 2?
Steve Carell.

10. Vilken serie föredrar du av 1, 2 och 5? 
Jobbig fråga! Twin Peaks är nog min all time-fav men jag föredrar ju att sitta och titta på Game of Thrones eftersom det fortfarande släpps nya avsnitt.

11. Vilken serie har du sett mest avsnitt av? 1 eller 3?
1, for obvious reasons.

12. Om du kunde vara vem som helst i nr 4 vem skulle du vara?
Connor - han verkar vara den med störst samvete. 

13. Hur skulle du döda din favoritkaraktär i nr 1?
Varför skulle man vilja döda en favoritkaraktär...?! Men, nu är det ju Game of Thrones det handlar om så mord hör väl till vardagen. Jag skulle vilja att det vore i en svärdfight, tror jag.

14. Skulle en crossover mellan 4 och 5 fungera?
Trots att det är två serier med mordtema så har jag svårt att se en korsning mellan dessa båda. Dels utspelar de sig under olika tidsperioder och dels skapar den ena serien andra känslor än den andra serien. I en konstig värld kanske dessa båda skulle kunna gå ihop dock, om mördaren behöver Annalise Keating som försvarare.

15. Para ihop två karaktärer i nr 1 som skulle vara ett udda, men konstigt nog okej, par? 
Melisandre och Ser Davos, haha!

16. I överlag, vilken serie har en bättre cast, 3 eller 5? 
Nej, det här måste ju räknas som den värsta tänkbara frågan! Jag får nog säga att Twin Peaks har en gedigen och on point-cast. Med detta sagt kan jag ändå konstatera att ingen annan hade kunnat spela Jamie Fraser så jag säger faktiskt nummer 3!

17. Vilken serie har det bästa soundtracket  av 1, 4 och 5?
Överlag måste jag säga 5 - serien har inte bara ett grymt intro utan även ett par andra drömmiga musikstycken som kan klassas som klassiska soundtrack. 1 har visserligen mitt andra favoritintro men därtill finns det inte så mycket utmärkande musik (förutom i slutet av den senaste säsongen).

Bildkälla: office-quotes



Katrine Larsson    •     •   http://serieexecutioner.blogg.se/

"Det var nog Ramsay, fram till slutet av säsongen..." Vem tycker du är värre än Ramsay? Måste ha missat något, haha.

Svar: Ingen är värre än Ramsay; jag måste ha formulerat mig dåligt! Jag ville bara inte spoila hans öde i slutet av säsongen.
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype