Filmrecension: Dirty Grandpa

År: 2016
Genre: Komedi
Skådespelare: Robert De Niro, Zac Efron, Zoey Deutch, Aubrey Plaza, Jason Mantzoukas, Dermot Mulroney.
Betyg på IMDB: 6/10
Mitt betyg: 5/10

Innan sitt bröllop blir en pryd kille lurad av sin farfar att åka till Florida för spring break.

Jag tänker inte skriva en roman utan det räcker att jag sammanfattar de viktigaste punkterna. Först och främst tycker jag att det är fantastiskt att en skådespelare som Robert De Niro tar sig an en roll som generellt kanske anses för ful. Många av de äldre A-skådisarna drar sig säkerligen från att dras ner i något som kan döda deras karriär, men trots att De Niro gör en del magplask när det gäller val av film så lyckas han på något sätt ändå behålla sin kultstatus och charm. Det här är inte en värdelös film - tvärtom har den en hel del roliga stunder och missöden. Däremot är det inget nydanande eller något som banar väg för en framgångsrik karriär för de unga skådisarna. Jag tror dock att Dirty Grandpa kan få dig att dra på smilbanden men du gör nog bäst i att titta på filmen med en väldigt bra vän som du kan dela din orena humor med...! Några saker som drar ner filmen är att filmen, som så många andra komedier idag, försöker chockera genom att visa urspårade sexuella tilltag. Det är inte alltid okej, men gränsen är hårfin och kan för många upplevas som diffus. Till sist kan nämnas att Zac Efron och Robert De Niro faktiskt utgör en överraskande underhållande duo! Att klumpa ihop dessa två tillsammans med Dermot Mulroney, för att skapa tre generationer är inte dåligt. Snacka om perfekta generationer av män!

Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Alltså Zac :(!! Han var favorit i High School Musical haha men nu gör han bara sånt här!

Svar: Åh, lite sad är det allt!