Förnyade och nedlagda serier

 Bildkälla: TVLINE
 
Förnyade
American Crime
Criminal Minds
Last Man Standing
Sleepy Hollow
Supergirl (flyttas till The CW)
The Catch
The Mindy Project
The Path
The Real O'Neals
 
Nedlagda
Agent Carter
Bordertown
Castle
Containment
Cooper Barrett's Guide to Surviving Life
CSI: Cyber
Faking It
Game of Silence
Galavant
Grandfathered
Heartbeat
Nashville
Recovery Road
Telenovela
The Family
The Grinder
The Muppets
Undateable
 
Kommentar: Åh, det här måste ju vara tråkigt för vissa av er, bland annat ni som följer serien Castle som har sänts bra länge. Själv är jag lite besviken över att The Grinder läggs ned, det känns som en serie som hade potential. Likaså beskedet om Grandfathered förvånade mig lite, den kändes som att den ansågs värd att satsa på. Tydligen inte! Galavant försvinner förvånansvärt nog - jag trodde att den hade en lite mer hängiven publik. Agent Carter får också tacka för sig. Containment hade jag tänkt börja titta på men eftersom den redan läggs ned efter en säsong känns det inte direkt lönt. Men ååååh, alltså! Den stora besvikelsen är ju att Telenovela läggs ned! Fan, vad besviken jag blir! Det är en serie som hade kunnat utvecklas så mycket och jag tycker att första säsongen var jätterolig att titta på! Nej, det här är verkligen inte roligt alls! Det var en serie jag verkligen höll tummarna för. Den förtjänade en säsong till. Jag har inget emot när riktigt bra serier får hålla på i ett par säsonger så att man känner sig färdig med serien innan den läggs ned, men när man har börjat gilla en ny serie som bara får en första säsong, då känns det bara så himla jobbigt när den försvinner.
 
Det är bara ett par serier som har klarat sig till nästa omgång. De närmsta 72 timmarna lär bjuda på en drös med besked från tv-bolagen så håll utkik...!











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype