Filmrecension: Hot Pursuit

Bildkälla: IMDB
 
Titel: Hot Pursuit
År: 2015
Genre: Action, komedi
Skådespelare: Reese Witherspoon, Sofia Vergara, Matthew Del Negro, Michael Mosley, Robert Kazinsky, Richard T. Jones.
Betyg på IMDB: 5.1/10
Mitt betyg: 5/10
 
Handling
En stel paragrafryttare till polis försöker föra en knarkkungs änka i säkerhet medan de två blir jagade av korrupta poliser och mordlystna män.
 
Recension
Här blir vi serverade en komedi med himla mycket potential men tyvärr förstör ett dåligt manus det mesta. Sofia Vergara och Reese Witherspoon gör bra insatser, speciellt Vergara, men dessvärre märks det att det är män som har skrivit manus. Det känns otidsenligt att Sofia skulle säga "I'm stuck" för att hon "have a woman's body". Det antyder att en kvinnokropp är svag. Dessutom var Reeses kärleksintresse en sån där sliskig man som bara "åh, du hade varit så söt om du bara log lite mer". Urk. Annars är det ganska kul då filmen i övrigt inte anspelar överdrivet mycket på att de är kvinnor och inte klarar av någonting på grund av det, som vi annars är vana vid.
 
Regin är bra men manus är dåligt, är väl den bästa sammanfattningen. Vergara och Witherspoon har annars en klockren kemi som jag hade velat se mer av i en annan film. Det känns som att de inte får leva ut sina fulla potential i detta försök till komedi. Den roligaste scenen var enligt mig när de låtsas ha mens och tvingas uppsöka toalett. Replikerna var roliga då! Annars var det som att deras roliga personligheter haltade på grund av de abrupta stopp i manus som hindrade dialogen från att blomma ut.
 
En helt okej film att slötitta på när du har en trött fredag. Ät gärna glass med sprutgrädde på. Det gjorde jag och min kompis.











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype