20 frågor om serier

Jag hittade en rolig lista hos Emelie som jag fick tillåtelse att använda i min blogg! Vill i samma veva passa på att uppmana er att besöka hennes fina blogg! 
 
Jag tänkte försöka besvara följande 20 frågor och ni får gärna flika in någon fråga ni själva gärna vill svara på i kommentarerna! 
 
Vilken tv-serie var den första du verkligen förälskade dig i?
Jag älskade ju Glamour och Sunset Beach när jag var liten men bland "riktiga" serier var det nog Desperate Housewives.
 
 
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Vilken tv-serie maratontittade du på senast?
Just nu tittar jag på Entourage. Senast avslutade var Californication.
 
Vilken tv-serie gav du senast upp att titta på?
Oj! Någon av de nyare serierna, typ The Grinder eller Grandfathered. En del har jag ju bara lagt på is så länge. Jag har länge varit nära att ge upp Teen Wolf då säsong 5 har varit rörig och väldigt långtråkig. Klänger mig fast bara för att jag älskar Lydia och Stiles.
 
Av vilken tv-serie kan du alltid se repriser om och om igen utan att tröttna?
How I Met Your Mother eller Vänner.
 
Vilken är din favorit när det kommer till tecknade/animerade serier?
Det måste vara någon gammal Disneyklassiker. Kommer ni ihåg Disneydags som brukade gå på fredagarna? Då sändes bland annat Ariel som var bra. 
 
Vilken serie räknar du som ditt allra största "guilty pleasure"?
Det krävs att en serie har väldigt stor skämsfaktor för att jag ska skämmas över att titta. Geordie Shore och serier om övernaturliga fenomen kanske hör till den här kategorin ändå!
 
Bildkälla: IMDB
 
Vilken är din alla tiders favorit bland tv-seriekaraktärer?
Herregud, vad svårt! Trots att han är destruktiv och på gränsen till löjlig är Hank Moody ändå väldigt avslappnad och realistisk (på så sätt att han har verkliga problem med sig själv), vilket får mig att kind of gilla honom. Jag måste nog ändå svara Chandler i Vänner (och utesluter därmed Harvey Specter, Barney Stinson, Gabrielle Solis och Carrie Bradshaw som är andra tänkbara favoritkaraktärer).
 
Vilken tv-seriekaraktär påminner mest om dig?
Det här är svårt! Jag skulle kunna vara en mix av PLL-brudarna Spencer, Hanna och Aria. 
 
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Största tv-beroende just nu?
Game of Thrones och Outlander.
 
Vilken är din favorit-inledningslåt eller vinjett?
Game of Thrones eller Twin Peaks.
 
Vilken komediserie rankar du som den absolut bästa?
How I Met Your Mother kommer nog lite högre upp än Vänner ändå.
 
Vilken dramaserie rankar du som den absolut bästa?
How to Get Away with Murder bland de som fortfarande sänds. 
 
Vilka serier/vilken serie skäms du över att du fortfarande inte har sett?
Miniserie: Making a Murderer. Längre serie: Gossip Girl (endast sett ett par avsnitt).
 
Största ship bland tv-serier?
Monica och Chandler (Vänner) + Jim och Pam (The Office). 
 
Vilken film, bok, saga, händelse etc. vill du mest av allt att det blir en tv-serie av?
Hmm, kanske om bombattentaten i Europa de senaste åren - som en del av en större terrorskräck. Eller en komediserie om Donald Trumps tupé. 
 
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Vilken tv-serie får dig alltid att brista ut i gråt?
Vissa avsnitt av How I Met Your Mother (Teds frieri m.m.).
 
I vilken tv-serievärld skulle du helst vilja leva?
Inte Game of Thrones i alla fall. På ett sätt vill jag svara Outlander, bara för att kunna uppleva tidsepokerna. Det hade dock inte varit så himla kul i längden! Mitt slutgiltiga svar är därför Suits. 
 
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Vilken tv-seriescen fick dig att fullständigt falla av stolen, tänk cliffhangers etc.?
Säsongsavslutningen av Secrets and Lies. Annars lyckas Pretty Little Liars vrida till saker och ting ganska bra! Breaking Bad måste jag klämma in här också, när det gäller ganska många scener. Givetvis Game of Thrones också, som har en hel del chockerande scener!
 
Vilken tv-serie klarar du bara inte av eller vilken är den sämsta tv-serie du sett?
Big Bang Theory.
 
Vilken nedläggning sörjer du mest över? (alt. vilken tv-serie saknar du mest?)
Jag tycker att serier brukar lägga ned i rimlig tid. Läggs en serie ned efter första säsongen har man ofta inte fastnat tillräckligt mycket för att bli förkrossad. Det gjorde ont att veta att Desperate Housewives skulle sluta. Jag älskar den serien! 
 


Lena    •     •   http://livinginfictionalworlds.blogg.se

Outlander är ju så ruggigt bra! Väntar med spänning inför nästa avsnitt

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Jag skulle också vilja se en komediserie om Donald Trumps tupé :)

Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Åh Disneydags!










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype