Kortfattade serienyheter

Hej! 
 
Hoppas ni har haft en bra helg och njutit av det underbara solskenet! Själv har jag varit instängd och arbetat svinlånga arbetspass, varpå bloggen har blivit lite lidande! Jag avskyr när man känner sig väldigt inspirerad till att blogga (som nu när det är en massa nyheter från Comic Con o.s.v.) men så gör verkligheten att man inte hinner blogga så mycket som man vill! Igår kom jag t.ex. hem framåt kvällen och då skulle jag tvätta i 3,5 h, laga mat, diska, , duscha, städa, prata med en vän i telefon (som jag inte har hört av på länge) m.m. och sen var jag tvungen att lägga mig eftersom jag började tidigt idag igen. Ungefär så ser rutinen ut. Ikväll kanske jag ska träffa en saknad vän som jag inte har sett på 1,5 år så det ser jag verkligen fram emot. I morgon börjar jag ju tidigt igen så det blir ingen sen kväll. Jag tänker i alla fall lägga upp lite kortfattade och spännande nyheter i serievärlden - sen har jag bland annat planerat att skriva ett inlägg om Scream Queens och ett om American Gods. Jag ska få upp dessa så snart som möjligt. :) 
 
 
I korthet
♥ Rihanna har fått en roll som Marion Crane i femte och sista säsongen av Bates Motel.
♥ Glöm inte att Looking-filmen finns tillgänglig på HBO Nordic idag!
♥ Tony Hale vill fortsätta göra Arrested Development, och det vill även hans kollegor - det är bara en fråga om att få allas schema att gå ihop. Det finns därför hopp för ännu en säsong av denna underbara serie! 
♥ Zachary Levi (min nya gullegris sedan Telenovela - jag ska definitivt se Chuck asap) har fått en roll i Netflixs och CBC:s kommande 6-timmars miniserie Alias Grace. Serien är baserad på en sann historia om Grace Marks - en irländsk immigrant som får jobb som hembiträde åt en man i Kanada och senare blir dömd för morden på honom och hans städerska år 1843. Den här serien vill jag se!
The Vampire Diaries kommer att avslutas med den åttonde säsongen. Det avslöjades under Comic Con. Det är lite lustigt med tanke på att jag häromdagen skrev ett inlägg om Teen Wolf och refererade till TVD som en serie som kanske har hållit på lite för länge. 
♥ Star Trek-rebooten vars pilotavsnitt kommer att sändas på CBS i januari år 2017 för att sedan bli tillgänglig på CBS streamingsida, har fått den officiella titeln Star Trek: Discovery.
Once Upon a Time kommer att ta sig an berättelsen om Aladdin i säsong sex. 
Lucifer har fått en trailer för säsong två - spana in den här nedanför! Själv tänker jag inte titta då jag är sugen på att se säsong ett först. Det verkar vara en serie i min smak. 
 


Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Är jätte taggad på nya Star Trek-serien och Once Upon a Time's uppkommande säsong! Tror den nya säsongen kan bli bättre än vad de senaste har varit!

Svar: Vad roligt! Stat Trek är nog inte riktigt min grej men OUAT har jag velat se länge...
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Håller med Emelie - ser väldigt mycket fram emot nya Star Trek! Vill se den gamla serien, men det finns ju så himla många avsnitt och ingenstans att streama dem (vad jag vet). Netflix ska ju ta in alla avsnitt men det dröjer ju och då vill man väl hellre se den nya kanske :)

Svar: Vet du när alla avsnitt kommer på Netflix? :) Vet faktiskt inte hur många gamla avsnitt det rör sig om!
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Alla avsnitt (över 700) från de tidigare tv-serierna ska komma såvitt jag hört, även till Sverige. Vet inte exakt datum men vet att de skulle komma i slutet av året, innan premiären av den nya serien :)










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype