Veckans tema: Nyår

Det här är veckans temainlägg i samarbete med följande bloggar:
 
Felicia som bloggar på frokentv.se
Elsa som bloggar på gillafilm.se
Emelie som bloggar på gothamalley.blogg.se
Karin som bloggar på karinsuniversum.blogg.se
Lovisa som bloggar på seriedrottningen.se
 
 
Förra året vid den här tidpunkten gjorde jag upp ett par nyårsmål, så jag tänkte ta tillfället i akt och gå igenom hur jag klarade av mina TV-mål det här året och vad jag ska ha för mål för kommande år. Det vore kul att höra hur era mål ser ut för det kommande serieåret, om ni har några! Oftast är det roligast att bara titta planlöst och njuta av underhållningen. Faktum är att jag inte alls har tittat på mina nyårsmål från förra året och det är därför som jag bara av ett rent sammanträffande lyckades pricka in ett par punkter. De flesta planerna gick därmed i stöpet. Ett mål för nästa år är alltså att faktiskt titta på själva mål-listan och försöka följa den!
 
Förra årets inlägg hittar ni genom att klicka här, så klicka gärna upp det och jämför med facit nedanför! 
 
 
1. Biofilmer jag vill se under nästa år.
Listan hittar ni i förra årets inlägg och jag har redan skrivit ett inlägg om hur jag klarade det (hint: det gick dåligt). 
 
Mål för 2017: Jag har inte speciellt bra koll på vilka filmer som kommer under det år som väntar oss. Dunkirk vill jag definitivt se, tack vare Harry Styles och några andra lovande newbie-skådespelare. Beauty and the Beast och Kong: Skull Island vore häftiga att se på bio. Wonder Woman likaså. Kanske även Blade Runner 2049, om jag hinner se föregångaren Blade Runner dessförinnan. 
 
2. En filmklassiker jag tänker se.
Schindler's List. Det här målet missade jag, haha.
 
Mål för 2017: Jag skippar nog att ha Schindler's List som mål, och siktar i stället in mig på en annan film. Borta med vinden är jag nyfiken på. Att den är nästan 4 timmar lång borde väl inte vara ett problem, eller?
 
3. TV-serier jag vill se ikapp (som jag har hamnat efter i).
Målen var de senaste säsongerna av New Girl, Suits och Quantico. Quantico gav jag upp men Suits och New Girl klarade jag. Däremot har jag hamnat efter några avsnitt med Suits igen, men de kollar jag snart ifatt! 
 
Mål för 2017: Narcos (säsong 2), Suits, Younger, Teen Wolf.
 
4. En TV-serie jag gav upp men tänker ge en ny chans.
Här var jag något vag och velig inför ett eventuellt mål. Jag tittade inte på Peaky Blinders eller True Blood.
 
Mål för 2017: Jag började titta på de gamla avsnitten av Arkiv X, men jag gav upp. Kanske att jag ska sikta på att titta vidare på den!
 
5. En filmserie jag tänker se.
Förra året ville jag se Fast and Furious-serien, men det här målet uppfyllde jag inte.
 
Mål för 2017: Jag är inte så intresserad av F&F längre. Kanske att jag ska se Spiderman-serien med Tobey Maguire, med tanke på den nya kommande Spiderman.
 
 
6. Filmer som jag har missat i år men tänker se nästa år.
Förra året hade jag 16 filmer från 2015 som jag hade missat men ville se under år 2016. Jag såg faktiskt 6 av dessa filmer. Inte helt pjåkigt, med tanke på att jag inte tittade på listan.
 
Mål för 2017: Filmer som kom år 2016 och som jag gärna vill se är Doctor Strange, Suicide Squad, The Choice, Snowden, Finding Dory, Fantastic Beasts and Where to Find Them, Inferno, The Light Between Oceans, La La Land, Nerve. 
 
7. TV-serier jag vill maratonkolla på.
Ingen av förra årets mål tittade jag på.
 
Mål för 2017: Chuck, The Affair, Lucifer, Reign.
 
8. Filmer som jag har missat i år och förmodligen inte kommer att titta på.
Förra årets lista stämde, jag tittade inte på filmerna.
 
2017: Brothers Grimsby, The Revenant, Batman v Superman: Dawn of Justice.
 
9. Serier som kom i år som jag vill se.
Jag tittade inte på någon av de serier jag nämnde här under året.
 
Mål för 2017: Frequency, 11.22.63.
 
10. Seriepremiärer jag ser fram emot.
Twin Peaks och Riverdale ser jag extra mycket fram emot. 
 


Flisan    •     •   http://nouw.com/lifeandtv

sv: najs, det är den oxå :D

kul att läsa :D

♫♪ sandra    •     •   http://www.sandramusic.spotlife.se

kul att läsa :)

Svar: Vad roligt att höra! Tack för att du tog dig tid :)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype