Veckans tema: Jul
Det här är veckans temainlägg i samarbete med följande bloggar:
Felicia som bloggar på frokentv.se
Elsa som bloggar på gillafilm.se
Emelie som bloggar på gothamalley.blogg.se
Karin som bloggar på karinsuniversum.blogg.se
Lovisa som bloggar på seriedrottningen.se
God eftermiddag! Nu är det dags för att jul-temainlägg och i samband med detta vill jag först och främst tipsa er om att spana in min lista från förra årets inlägg med samma tema. Där listade jag nämligen några av mina favorit-julfilmer - däribland ett urval som kanske inte alla av er har sett eller känner till sedan tidigare. Ett par av filmerna jag nämnde finns nämligen på Netflix just nu, *tips tips tips*!
I år tänkte jag göra ett inlägg likt mina Halloween-inlägg från i år. Jag vill fokusera på sevärda julavsnitt från några av mina gamla serier. Vad inger väl mer julkänsla än att se sina favoritkaraktärer fira jul? ♥
Lilla Huset på Prärien
En barndomsfavorit vars julavsnitt jag inte kommer ihåg speciellt bra, men det här är en kultserie som är värd att titta på i juletider, tycker jag! Visst minns ni väl Lilla Huset på Prärien? PS: Det finns böcker också.
→ Christmas at Plum Creek (1974)
→ Blizzard (1976) - det här avsnittet minns jag faktiskt!
→ A Christmas They Never Forgot (1981)
→ Bless All the Dear Children (1984)
Grey's Anatomy
Jag följde den här serien bara i ett par säsonger men den är verkligen mysig, så jag rekommenderar julavsnitten.
→ Grandma Got Run Over by a Reindeer (2005)
→ Holidaze (2009)
→ Run, Baby, Run (2012)
Pretty Little Liars
→ How the 'A' Stole Christmas (2015)
Desperate Housewives
En långkörare som DHW platsar alltid på listor som denna, speciellt eftersom deras specialavsnitt alltid är så himla himla bra. ♥
→ The Miracle Song (2006)
→ Boom Crunch (2009)
Sex and the City
→ The Perfect Present (2003)
How I Met Your Mother
En serie som alltid levererar TOPPKVALITET och framför allt vad gäller julavsnitt!!! Symphony of Illumination är förmodligen ett av de bästa avsnitten i HIMYM totalt sett och The Final Page är också TOPPKLASS.
→ How Lily Stole Christmas (2006)
→ Little Minnesota (2008)
→ False Positive (2010)
→ Symphony of Illumination (2011)
→ The Final Page (2012)
Bildkällor: Little House on the Praire, gifgreys, MTV, HBO, whatyouneedtosay, crexloves, Rebloggy, teddywestside