Veckans tema: Vänskap

Det här är veckans temainlägg i samarbete med följande bloggar:
 
Felicia som bloggar på frokentv.se
Elsa som bloggar på gillafilm.se
Emelie som bloggar på gothamalley.blogg.se
Karin som bloggar på karinsuniversum.blogg.se
 
 
För den här veckans tema som är vänskap tänker jag skriva ett inlägg om en serie vars essens utgörs av just vänskap: serien Vänner
 
Då det handlar om en riktig kultserie tänker jag inte skriva en utförligare introduktion än att vi i serien får följa sex olika människor som lever tillsammans och ständigt umgås i världens bästa stad, New York! Inte nog med att vänskapen utvecklas till kärlek mellan delar av gänget; den finns ständigt närvarande och innebär att vi under seriens levnadsår får följa vänskapens utveckling mellan de karasmatiska personligheterna som vi bekantas med. Efter ett tag känns det som att man själv är en i gänget och kan sitta med de andra på caféet Central Perk och skratta åt Ross missöden eller tvingas lyssna på Phoebes gitarrspelande och sång. Det kan med enkelhet konstateras att det är vänskapstemat som ger serien sin Joie de vivre-anda. Därför tänker jag nu lista 10 minnesvärda ögonblick från serien!
 
10.

9. 
 
8. 
 
7. 
 
6. 
 
5. 
 
4. 
 
3. 
 
2. 
 
1. 
 
Vilket är ditt favoritminne från serien?
 
Bildkälla/Image source: friendsgifs on Tumblr, buzzfeed, mashable
 


Lena    •     •   http://livinginfictionalworlds.blogg.se

Älskar och citerar fortfarande scenen när Pheobe ska lära Joey franska xD

Svar: Det är så himla roligt! Tänkte ta med den scenen men fick typ inte plats
seriereflektioner.blogg.se

Katrine    •     •   http://serieexecutioner.blogg.se

Åh vänner. <3 Är så svårt att välja ett favoritögonblick för jag tycker det mesta i vänner är bra, och det är få avsnitt som enligt mig inte har minnesvärda scener.

Svar: Så sant så! Den här listan skulle kunna bli hur lång som helst!
seriereflektioner.blogg.se

Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Otroligt mycket man tänker tillbaka på och verkligen blir glad av! Men jag kommer ihåg en scen, när killarna dansade till "In the jungle". Riktigt lyckopiller!

Svar: Åh, det minns jag faktiskt inte ens!! Vad roligt att du påminner mig så att jag kan googla
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Nr. 9 och 4 är absolut mina favoriter! Skrattade så mycket när Pheobe och Chandler skulle förföra varandra... Kan nog faktiskt till och med vara mitt favoritavsnitt av hela serien. "They don't know that we know that they know we know!"

Älskar också när Chandler bor i en låda efter att ha förälskat sig i Joeys flickvän, och hur Monica påpekar det precis som på bilden du lade in i inlägget :)

Svar: Jaa, så himla roligt när Chandler ska "gå med" på allting Phoebe försöker med! Haha :)
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype