Höstens nya serier - Del 7: FX, Cinemax och Hulu

 
Atlanta - 6 september
En komediserie. Två kusiner med två olika synsätt på konst vs. marknadsföring försöker slå sig in på Atlantas rapscen "Earnest 'Earn' Marks". Den ena är en ambitiös kille som har hoppat av college och den andre är hans okända kusin som plötsligt blir en stjärna. Det finns inget med det här som lockar mig. Trailern är ganska tråkig.
 
Better Things - 8 september
En ensamstående skådespelerska försöker uppfostra sina tre barn och samtidigt lyckas med sin karriär i Hollywood. Kul att få återse Pamela Adlon från Californication! Hon är bra. Däremot avskyr jag Louis C.K.. Om man inte får se så jättemycket av honom kan jag faktiskt tänka mig att titta på den här serien.
 
 
Quarry - 9 september
En marinsoldat återvänder hem efter Vietnamn år 1972, för att upptäcka att hans nära och kära flyr från honom samtidigt som den amerikanska befolkningen avskyr honom. Det här låter intressant men tyvärr kommer jag nog inte att prioritera den här serien.
 
 
Shut Eye - 7 december
Charlie Haverford är en scammer som äger en liten kedja som utför spådomsverksamhet åt en familj som kontrollerar hela verksamheten i Los Angeles. Efter ett slag mot huvudet av en kunds arga pojkvän under hypnossession börjar en mans liv - som hela tiden har baserats bedrägerier - plötsligt att se och kännas mer verkligt. Charlies fru Linda är trött på sitt och makens mediokra liv och vill slå sig fri från singelpappan som sköter familjen Marks spådomsimperium och kontrollerar Haverfords framtid. Det här var kanske en något rörig beskrivning som jag har försökt översätta till korrekt svenska men faktum är att beskrivningen fick mig långt mer intresserad än vad teaser-trailern gjorde. Det här kanske inte är en serie som jag kommer att följa från start men om det går bra för den så kanske den blir värd att titta på. 
 
Chance - 19 oktober
Grattis alla House- och The Night Manager-fans - Hugh Laurie är tillbaka! Chance handlar om en rättspsykiatriker som motvilligt dras in i en våldsam och farlig värld med felaktiga identiteter, poliskorruption och mental sjukdom. Den här serien känns bra men kanske lite väl mörk för mig. Jag är visserligen van vid mörka serier, t.ex. Breaking Bad och Narcos m.fl., men det kan vara tungt att följa ett drama där våld och psykisk ohälsa är i fokus under en längre tid. Jag är lockad av serien men känner jag mig själv rätt kommer jag inte orka följa ett så dystert upplägg.
 
Freakish - oktober
 
Hulu köpte denna serie från AwesomenessTV så vem vet vad man kan förvänta sig! Det finns ingen trailer att tillgå och inget premiärdatum är bestämt. Serien kommer förmodligen någon gång i oktober och handlar om en grupp skolungdomar som kämpar mot rovdjursmutanter som har tagit över staden efter en härdsmälta. Redan av den här beskrivningen är jag övertygad om att det inte är en serie för mig i alla fall. 
 
Sammanfattningsvis är det ingen av serierna som lockar mig så pass mycket att jag vill sitta bänkad framför pilotavsnittet. Har jag någon tid över kan jag tänka mig att titta på Better Things och Shut Eye men det är nog pretty much it. Vad tycker du om FX Networks, Cinemax och Hulus utbud inför hösten? FX ligger ju bakom stora framgångsserier som Sons of Anarchy, The Americans, Fargo, American Horror Story o.s.v., medan Cinemax har kommit med bl.a. Banshee och The Knick. Hulu gör inte så många egna serier men bland annat 11.22.63 sändes först på Hulu.
 
Tidigare inlägg
Klicka här för att läsa Del 1: FOX











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype