Skådespelare som alltid spelar samma roll - sig själva

De må vara några av våra mest folkkära skådespelare, men vissa tenderar att göra roller som är i princip samma karaktär. Här är några jag tycker är ständigt återkommande i rollen som sig själva:
 
Bildkälla: IMDB, IMDB, IMDB
Robert Downey Jr., Ben Stiller, Whoopi Goldberg
 
Bildkälla: IMDB, IMDB, IMDB
Drew Barrymore, Adam Sandler, Jon Favreau
 
Bildkälla: IMDB, IMDB, IMDB
Jeff Goldblum, Bruce Willis, Hugh Grant
 
Bildkälla: IMDB, IMDB, IMDB
Michael Madsen, Vince Vaughn, Jason Statham
 
Bildkälla: IMDB, IMDB, IMDB
John Cusack, Charlie Sheen, Steve Martin
 
Bildkälla: IMDB, IMDB, IMDB
Jason Bateman, Paul Rudd, Danny Trejo
 
Bildkälla: IMDB, IMDB, IMDB
Kevin Hart, Owen Wilson, Nicolas Cage
 
Håller du med? Har du några egna kandidater du vill addera till listan?


Emelie Karlsson    •     •   http://fiktivaem.blogg.se/

Tycker verkligen Adam Sandler gör det - vilket kan bli relativt uttjatat. Men att Hugh Grant och Paul Rudd ofta spelar med mycket personlighet tycker jag är fantastiskt. Rudd är väldigt mysig!

Svar: De spelar alltid med oerhört mycket känsla och personlighet. Som sagt är de folkkära skådisar för mig. Däremot tenderar de att kanalisera ungefär samma slags karaktär i olika filmer. Det är dock min åsikt och behöver inte överensstämma med vad andra tycker! :)
seriereflektioner.blogg.se

Elsa    •     •   http://www.gillafilm.se

Rolig lista :) Jag håller med om de flesta här faktiskt, ibland är det irriterande hur lika alla deras karaktärer är, men hos vissa andra är det bara positivt :) Det är samma sak med vissa regissörer och manusförfattare - att alla deras filmer har lite samma stil. Ibland blir det väldigt uttjatat, men ibland blir det tvärtom, att just dessa filmer utmärker vilken typ av person det är bakom arbetet :)

Celine    •     •   http://celinelf.blogg.se

Åh men håller med om flera av dom!

Svar: Spännande!
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype