Lägesrapport för de serier jag följer

Jag tänkte passa på att göra en liten lista över hur det ligger till med de serier jag följer. Några av er kanske följer samma serier och då kan det vara kul att få en överblick när och om en serie kommer tillbaka.
 
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Serier som sänds just nu
American Crime Story
- Inte officiellt förnyad för en andra säsong men skaparna vill i så fall fokusera på orkanen Katrina och efterdyningarna.
 
Game of Thrones
- Förnyad för en sjunde säsong. Premiären lär ske någon gång under våren 2017.
 
Modern Family
- Förnyad för en åttonde säsong. Just nu är vi inne i slutet av säsong sju men säsong åtta kommer nog redan till hösten.
 
New Girl
- Jag ligger lite efter men serien är officiellt förnyad för en sjätte säsong. 
 
Outlander
- Inte officiellt förnyad för en tredje säsong men premiäravsnittet i säsong två hade dubbelt så många tittare som premiäravsnittet i säsong ett - ett gott tecken.
 
Silicon Valley
- Säsong tre har precis dragit igång så läget för säsong fyra är fortfarande oklart. Jag skulle tippa på att vi ändå kan förvänta oss en fjärde säsong år 2017 men inget är fastställt. Serien har ju ändå två Golden Globe-nomineringar i ryggen. Update 3 maj: Officiellt förnyad för en fjärde säsong.
 
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Serier som har uppehåll
Better Call Saul
- Förnyad för en tredje säsong med tio avsnitt. Inget premiärdatum är fastställt men jag tror att serien kommer tillbaka våren 2017.
 
Billions
- Förnyad för en andra säsong. Datum är ännu inte fastställt.
 
Girls
- Förnyad för en sjätte och sista säsong som kommer år 2017.
 
Grace and Frankie
- Återkommer med en andra säsong som har premiär 6 maj på Netflix.
 
How to Get Away with Murder
- Förnyad för en tredje säsong. Premiären sker någon gång under hösten 2016.
 
Master of None
Förnyad för en andra säsong. Premiären sker år 2017.
 
Mozart in the Jungle
- Förnyad för en tredje säsong. Premiärdatum är fortfarande oklart.
 
Narcos
- Förnyad för en andra säsong. Bör ha premiär under 2016. 
 
Pretty Little Liars
- Förnyad för en sjunde säsong som har premiär 21 juni (22 för oss i Sverige). Kan vara seriens sista säsong men än kan allt hända.
 
Secrets and Lies
- Förnyad för en andra säsong men det är oklart när den har premiär. Det borde vara någon gång under sommaren men ABC har ännu inte rapporterat läget. Det är inte klart att jag kommer fortsätta titta då jag mest tittade tack vare Ryan Phillippe, även om serien annars är mycket bra.
 
Suits
- Förnyad för en sjätte säsong som verkar ha premiär 24 juni (25 för oss i Sverige) 2016. Update: Suits har premiär 13 juli i USA och blir därför tillgänglig för oss i Sverige 14 juli.
 
Teen Wolf
- Jag ligger ca en halv säsong efter men serien kommer tillbaka med en sjätte säsong 28 juni (29 för oss i Sverige) 2016.
 
Telenovela 
- Oklart om serien får en andra säsong. Jag hoppas på det, då jag tycker att den är mycket lättsam. Update 13 maj: Officiellt nedlagd.
 
The Ranch
- Inte officiellt förnyad för en säsong två men del två av säsong ett kommer att släppas någon gång under det kommande året. Update 1 maj: Officiellt förnyad för en säsong två!
 
Younger
Ligger lite efter men serien är officiellt förnyad för en säsong tre. Datum är ännu oklart då säsong två nyligen slutade.


Netti Starby    •     •   http://nettistarby.blogg.se/

Bra tips! Kram










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype