Veckans serier - v. 41 (del 1)

Eftersom Blood and Oil och Quantico sänds på söndagar i USA men är tillgängliga först på måndagen i Sverige, räknar jag in dem i veckan som vi nu är inne i. Del 2 av veckans serier kommer senare idag.
 
Bildkälla/Image source: tvbythenumbers
 
Blood and Oil - season 1, episode 2 - "The Ripple Effect"
Av andra bloggare har Blood and Oil fått blandade recensioner, vissa är lite svala och andra är hoppfulla. Jag sällar mig till den hoppfulla skaran, serien fortsätter nämligen med att leva upp till mina förväntningar! Det andra avsnittet var faktiskt ännu bättre än det första - intrigerna växer och blir fler och fler. Givetvis överlever samtliga inblandade den katastrofala oljeolyckan, orsakad av Haps illvillige son Wick. Wick får dåligt samvete efter att en oskyldig man mördas i syfte att avleda uppmärksamheten från Wick och hans kumpan. Han blir oväntat inställsam gentemot Hap, som tar emot honom med ganska öppna armar. Hap vill inte tro att det är hans egen son som ligger bakom det hela, så för honom blir den stora frågan: Vem är oljetjuven?
 
Vad annars? Jo, Haps dotter anländer, och rivaliteten mellan henne och Carla är påtagbar. Billy (Chace) fortsätter att vara snygg (ursäkta, det var visst ett sidospår) och börjar nu faktiskt värna om gravida Codys hälsa och deras gemensamma liv tillsammans, vilket får honom att avböja jobberbjudandet från Hap Briggs. Till råga på allt så avslutas avsnittet med en passionerad kyss mellan Hap och ingen mindre än Jules (Wicks s.k. flickvän). De har uppenbarligen en historia tillsammans och möjligtvis lite ont blod...?
 
Jag hoppas att utvecklingen fortskrider såsom förväntningarna bygger upp det. Jag ser faktiskt fram emot nästa veckas avsnitt!
 
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Quantico - season 1, episode 2 - "America"
Quantico är så så bra. Det märks också i media och bloggosfären - hyllningarna är flertaliga. Veckans avsnitt fortsätter att fokusera på Alex nutida kamp för sin frihet då hon vidhåller att hon är oskyldigt anklagad för terrordåden. Vem är det egentligen som är hemlig infiltratör och har planerat dådet sedan starten på FBI-utbildningen? Vi kastas tillbaka i tiden. En ny karaktär kommer in i bilden (troligen för att fylla ut han-som-tog-livet-av-sigs plats), och hon blir en rejäl konkurrent för Alex. Quantico är en serie som jag kommer fortsätta titta på. Just nu misstänker jag alla, speciellt killen med fejkglasögon.
 
Bildkälla/Image source: IMDB
 
The Grinder - season 1, episode 2 - "A Hero Has Fallen"
Faktum är att jag tycker att The Grinder är småmysig. Jag älskar ju Rob Lowe och det blir en dynamisk serie med en självupptagen skådis vs en lite cynisk brorsa. Det var kul att en ny tjej kom med in i bilden i den här veckans avsnitt! Hon spelas av ingen mindre än Natalie Morales, som känns igen från Parks and Recreation (Toms flickvän), Girls (Desis flickvän) och White Collar.
 
Bildkälla/Image source: IMDB
 
Grandfathered - season 1, episode 2 - "Dad Face"
Meh. Avsnittet började lovande men jag blev bara så trött efter en stund. Det är alldeles för mycket "har sett det här förut"-känsla. Det verkar bara vara jag som tycker så, eller? John Stamos gör ett bra försök men hans son, spelad av Josh Peck, är bara för jobbig. Serieskaparna ska dock ha beröm för att ha funnit en verklig likhet mellan John och Josh; deras ögon! De har typ exakt samma ögonfärg, vilket jag tycker är coolt. Jag kommer förmodligen att titta nästa vecka, bara för att avsnitten är så korta och för att jag så innerligt vill ge serien en chans. Alla andra verkar ju gilla den.


Elsa    •     •   http://www.gillafilm.devote.se

Gillar Quantico mer och mer för varje avsnitt, älskar ju serier med knasiga konspirationsteorier ;)

Svar: Den är verkligen en sådan serie så då förstår jag att du är nöjd! Quantico är definitivt en av höstens bästa serier.
seriereflektioner.blogg.se










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype