Ny serie: Battle Creek

Bildkälla/Image source: IMDB
 
Tankar om första avsnittet
Jag hittade den här serien på min watchlist på IMDB och direkt när jag såg att Josh Duhamel spelar i den blev jag intresserad! Han är verkligen snyggare än någonsin, plus att han är en suverän skådespelare. Normalt sett är kriminalserier inte min favoritgenre, men när jag dessutom upptäckte att det är Vince Gilligan som ligger bakom den var jag bara tvungen att titta! Han skapade ju Breaking Bad och är även exekutiv producent för Better Call Saul - två av mina favoritserier.
 
Första avsnittet hade premiär häromdagen, den 1:a mars. Serien handlar om en polisstation i småstaden Battle Creek i Michigan (ja, den finns på riktigt!). Trots bristande resurser får de tillskott av FBI-agenten Milt som paras ihop med den motvillige kriminalpolisen Russ.
 
En av de första personerna vi får se är ingen mindre än mannen som spelade psykologen Kevin (Kal Penn)
i How I Met Your Mother (han som dejtade Robin ett tag). Kul!
Jag måste säga att min första reaktion är att serien verkar lovande! Jag hoppas att vi får reda på mer om huvudkaraktärerna, för även om Milton Chamberlain (Josh Duhamel) verkar perfekt inifrån och ut så får vi en del hintar om att han kan ha varit med om traumatiska grejer. Jag antar att vi även kommer att få se Russ Agnew (Dean Winters) mjukna.
 
Jag kommer att lägga till den här serien till min serielista och fortsätta titta.
Min förhoppning är att det är en serie som växer och att jag inte kommer att tröttna!











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype