Veckans serier

Bildkälla: Weheartit
 
Agent Carter (ny! - 2015) - season 1, episode 1 "Now is Not the End"
 
No spoilers ↓
Agent Carter är en ny TV-serie från 2015 som sänds på ABC i USA. Serien utspelar sig år 1946 i Marvel Cinematic universe och huvudkaraktären är Peggy Carter som arbetar för SSR men utför hemliga uppdrag åt Howard Stark.
 
Trots mitt intresse för actionfilmer så brukar jag inte fastna för actionserier. Den här gången har ABC lyckats
skapa en mycket intressant karaktär, baserad på Marvels Comics seriefigur. Baserat på det enda avsnitt jag hittills har sett (det har släppts två) verkar serien spännande och välgjord. Det jag har lite svårt för är hur sexistiska alla män i serien verkar, men det är väl meningen. Peggy Carter är i alla fall verkligen badass!
 
 
 
Den här serien, kan jag tänka mig, passar för dig som gillar Agents of S.H.I.E.L.D., Arrow och the Flash.
På grund av mitt tajta serieschema kommer jag förmodligen inte att se fler avsnitt just nu, men den är definitivt sevärd så det kan tänkas att jag tar upp serien igen när jag har mer tid över.
 
Bildkällor: Screenrant, screenrant
 

 
 
Pretty Little Liars - season 5, episode 13 "How the 'A' Stole Christmas"
 
(Jag ligger alltså ett avsnitt bakom, men det lär jag snart kolla ifatt)
PLL är en serie jag började följa i slutet av 2012, så jag har nu följt den under två år.
Från att ha varit en oerhört spännande serie, om än något cheesy, så har nu mitt intresse börjat avta lite.
Många tittare började tröttna redan under säsong 4, men jag har ändå tyckt att den har hållit måttet - till nu.
 
SPOILERS↓
Det var ett ganska segt avsnitt den här gången, Spencer är misstänkt för mordet på Bethany Young, Allison håller i en "Ice Ball" som tjejerna besöker för att försöka lista ut mer om omständigheterna med Bethany och Paiges föräldrar vill att hon flyttar till Kalifornien,
vilket innebär att hon i så fall kommer att skiljas från Emily.
Monas spöke dyker upp och hemsöker Allison.
 
I övrigt hände inte mycket mer än vad som brukar hända, nämligen några små intriger med A.
Jag tycker att hela grejen med A har gått överstyr. Det är dags att nysta upp historien en gång för alla. Det har ju dock blivit bekräftat att det blir minst 7 säsonger av denna serie, så det lär väl inte hända inom kort.
 
Nästa vecka 
I veckan har Girls äntligen premiär, så det läggs till på serieschemat!
Jag ska försöka få upp en ruta i bloggens meny
så att det blir tydligt vilken dag jag planerar att se nya avsnitt.











Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype