Lästips: Not That Kind of Girl

Bildkälla: Vegasseven
 
Jag passar på att slänga in ett lästips så här sent på kvällskvisten.
Idag läste jag ut Lena Dunhams bok Not That Kind of Girl och vill därför tipsa er om att läsa den.
Lena är ju känd från TV-serien Girls och därför passar det ju bra att tipsa om en bok som har en slags relation till TV.
 
Berättelsen är ganska rörig och det är omöjligt att hålla reda på alla hennes killar och diverse annat inblandat,
men hon skriver med en sann humoristisk ton och även om det finns en antydan till narcissism,
är det ändå uppfriskande med någon som inte ber om ursäkt. Det är ju inte som att hon hymlar med att hon
har ett uppmärksamhetsbehov jämte andra diagnoser som hon dras med.
Lena verkar acceptera människor som de är och hon är ypperligt bra på att göra hysteriskt roliga jämförelser när hon skriver. Det är ingen stor igenkänningsfaktor för en hel generation, men det är däremot
underhållande läsning om en offentlig persons liv, som ibland snarare känns som en klassisk chick lit.
 
 


FrökenTV, bloggen om tv och film    •     •   http://efji.blogg.se/

den vill jag läsa










Kom ihåg mig?
Välkommen till bloggen Seriereflektioner!
Här bloggar jag om allt det senaste i serievärlden och därtill även något om filmer. Letar du efter de bästa tipsen, det senaste skvallret och recensioner om just dina favoritserier har du hittat rätt! Här skapar vi tillsammans ett forum med utrymme för diskussion. Jag ser fram emot att få höra av dig i kommentarsfältet!
Vill du kontakta mig är du välkommen att höra av dig till den e-mail som står i menyn ovan.

HannaVic logotype